با توجه به نصب لینوکس مینت روی تعدادی از رایانه های مرکز رایانه دانشجویی؛ کتاب راهنمای لینوکس میت از لینک زیر قابل دریافت میباشد.

راهنمای لینوکس مینت 

  لینوکس مینت یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های گنو/لینوکس است که بر پایه اوبونتو و دبیان تولید و به رایگان و بصورت آزاد عرضه می‌شود. این سیستم‌عامل از محیط‌های اختصاصی Mate، Cinnamon و نیز محیط KDE بصورت رسمی پشتیبانی می‌کند. بسیاری، لینوکس مینت را پل ارتباطی و انتقال بین دنیای سیستم‌های آزاد و سیستم‌های انحصاری و بسته می‌دانند و این توزیع توصیه اول آن‌ها به کسانی است که قصد مهاجرت به دنیای شگفت‌انگیز گنو/لینوکس را دارند.

اما برای این‌که این توصیه، یک پیشنهاد بی نقص باشد و کاربر نیز بهترین تجربه ممکن را در بدو ورود به این دنیا داشته باشد مسلما وجود یک راهنمای رسمی و معتبر که قدم به قدم راهنمایی‌ها و توضیح مفاهیم اولیه برای کاربر را بر عهده بگیرد لازم و ضروری خواهد بود. 

تیم LinuxReview، کتاب راهنمای رسمی لینوکس مینت مبتنی بر دسکتاپ Mate را  به شما عزیزان ارائه می‌کند. نسخه انگلیسی این کتاب بصورت رسمی توسط تیم توسعه لینوکس مینت نگاشته شده؛ بنابراین محتوای این سند کاملا قابل اعتماد بوده و می‌تواند با اطمینان به هر کاربری توصیه شود.

این کتاب در ۶۲ صفحه ترجمه و حروف چینی شده که در مجموع شامل ۵ فصل است. فهرست موضوعی این سند را در زیر مشاهده می‌کنید.

معرفی لینوکس مینت

تاریخچه

هدف

شماره نسخه

نسخه‌ها

از کجا کمک بگیرم

نصب لینوکس مینت

دریافت ایزو

خواندن نکات انتشار

بررسی ام‌دی‌فایو

رایت ایزو

راه‌اندازی دیسک زنده

نصب لینوکس مینت

ترتیب بوت

معرفی دسکتاپ لینوکس مینت

دسکتاپ میت

تنظیمات دسکتاپ

مدیریت نرم‌افزاری

مدیر بسته لینوکس مینت

حذف برنامه‌ها

به روز رسانی

ترفندها

رونوشت و چسباندن با موس

یادداشت برداری با تامبوی

سخن آخر

بی‌نقص بودن این اثر ادعای بزرگی است، ولی با غرور اعلام می‌کنیم که نهایت تلاش‌مان را برای زدودن اشکالات و ابهامات اثر نموده‌ایم. اشکالات تایپی، خطاهای نگارشی و یا ترجمه‌های ناصحیح و یا کمتر صحیح و در یک کلام انتقادها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید تا اثری که به جامعه آزاد-متن پارسی زبانان عرضه می‌شود، سزاوارتر باشد.

پروژه‌هایی از این دست که بصورت الکترونیکی منتشر می‌شوند، نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند و کمک فنی/مالی به آن‌ها نه تنها دارای اثر مستقیم است، بلکه بر تصمیم‌گیری مدیران سایر پروژه‌ها برای انتشار آزاد الکترونیکی یا چاپی کار خود، اثر گذار بوده و مولد پیشرفت حرکت‌های این‌چنینی خواهد بود. در صورتی که مایل به همکاری در پروژه‌ها و بخش‌های مختلف LinuxReview هستید، برای شروع صفحه مشارکت و حمایت را مطالعه نموده و سپس از طریق فرم تماس، ما را مطلع سازید. همچنین امکان Donate و حمایت مالی از پروژه‌های LinuxReview در همان صفحه وجود دارد.

راه دیگر  همکاری در بهبود این سند، دریافت نسخه قابل ویرایش تحت آفیس (odt) و ارسال نسخه ویرایش شده توسط شما، به ما خواهد بود. همچنین برای ویکی کردن این اثر به کمک و همکاری شما عزیزان نیاز داریم. در صورتی که توانایی کار با ویکی و نیز وقت کافی برای اجرای مناسب این کار دارید لطفا ما را از طریق بخش نظرات همین پست و یا از طریق فرم تماس مطلع سازید.