فایرفاكس و كروم، مطمئن‌تر از IE

 

تحلیل جدید شركت Sauce Labs نشان می‌دهد كه نسخه‌های اخیر مرورگرهای كروم و فایرفاكس كمتر از IE 10 در برابر خطاها و اختلالات مستعد هستند و از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردارند.

مطالعه این شركت بر روی حدود 55 میلیون تست با استفاده از پلتفورم سلنیوم نشان داده است كه تمامی مرورگرها سطح بی‌نهایت كمی از خطا در حد 0.12 درصد یا كمتر را نشان دادند كه بدترین درصد (0.12 درصد) متعلق به سافاری 6 است.

 

اپرا 12 دارای خطای 0.08 درصد، IE 10 دارای خطای 0.05 درصد، كروم 27 دارای خطای كمتر از 0.02 درصد و فایرفاكس دارای خطای بسیار كمی در حد صفر برآورد شد و می‌توان گفت كه فایرفاكس تقریباً با هیچ خطایی مواجه نیست. IE از دو رقیب اصلی خود یعنی فایرفاكس و كروم عقب مانده است، اما همچنان سطح خطای بسیار پایینی را نشان می‌دهد.

سطح پیشرفت این مرورگرها در نسخه‌های اخیر آنها كه بعضاً فقط چند هفته از عرضه آنها می‌گذرد قابل توجه است.

IE 6 (عرضه شده در سال 2001 به همراه XP) و 7 (سال 2007) پیش از این بدترین كارآیی را با حدود 0.3 درصد خطا داشتند و فایرفاكس 7 (سال 2011) و IE 8 (سال 2009) هریك كمتر از 0.25 درصد خطا داشتند. این نكته قابل توجه است كه این مرورگرها بیش از آن كه در برابر خطاها و اختلالات و از كار افتادن‌های ناگهانی آسیب‌پذیر باشند، در برابر آسیب‌پذیری‌های جدی آسیب‎‌پذیر هستند.

به گفته Sauce Labs، نیمی از مرورگرهای مورد مطالعه درصد خطایی كمتر از 0.07 درصد داشتند. این عدد واقعاً پایین است و نشان می‌دهد كه مرورگرها هر روز قابلیت اطمینان بیشتری پیدا می‌كنند.

ممكن است این موضوع مطرح شود كه اعداد به دست آمده از این تست لزوماً دقیق و صحیح نیستند، اما به هر حال معیارهای مقایسه‌ای این مرورگرها قابل اعتماد است.

 

خطاهایی كه معمولاً منجر به از كار افتادن مرورگر می‌شوند، به وسیله نقایص موجود در كد مرورگر ایجاد می‌گردند كه خوشبختانه امروزه كمتر با چنین خطاهایی مواجه می‌شویم.

 

http://www.certcc.ir/index.php?name=news&file=article&sid=2769