امروزه زندگی انسان‌ها با گوشی‌های همراه‌شان گره خورده است و با سریع‌تر شدن پردازنده‌ها، بزرگتر شدن صفحه نمایشگرها و افزایش استفاده از برنامه و مولتی مدیاها، دسترسی پیوسته و بی‌وقفه به برق نوعی الزام محسوب می‌شود. از این رو، ابزار جدیدی به نام پاوربانک یا شارژر همراه عرضه شده  و در مدل‌های متنوع در بازار موجود است.

 این تنوع محصول تا حدی کار را برای کاربر مشکل می‌کند و این سوال ایجاد می شود که در هنگام خرید پاوربانک به چه مواردی باید توجه شود و چه آپشن‌هایی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید پاوربانک باید به آن دقت کرد این است که آیا پاوربانک انتخابی ما به گوشی آسیب می‌رساند یا بالعکس علاوه بر شارژ کردن گوشی مراقب باتری آن نیز خواهد بود؟ در واقع تفاوت یک پاوربانک خوب با بد چیست؟ آیا پاوربانک انتخاب شده هوشمند است یا خیر؟!

به چه پاوربانکی هوشمند گفته می شود؟!

پاوربانک هوشمند، پاوربانکی است با قابلیت فیت شارژ  (Fit charge )

پاوربانک هوشمند ولتاژ دستگاه را می‌سنجد تا میزان ولتاژ ورودی متناسب با دستگاه شما باشد. به پشتوانه این تکنولوژی  (Fit charge ) دستگاه شما به هیچ عنوان آسیب نمی‌بیند.

همچنین ما به پاوربانکی نیاز داریم که جریان الکتریسیته را زمانی که شارژ باتری کامل شد، قطع کند. برای اینکه شارژ بیش از حد حتما ‏عمر باتری پاوربانک و باتری دستگاه در حال شارژ را کوتاه می‌کند‎.‎

پاوربانک هوشمند جریان الکتریسیته را به طور ثابت و بدون افت یا افزایش ولتاژ به دستگاه در حال شارژ می‌رساند. اغلب پاوربانک‌های موجود در بازار زمانی که شارژشان به حداقل می‌رسد، دچار افت جریان می‌شوند که این موضوع می‌تواند مضر باشد.

لینک مطلب