برای مشاهده راهنما روی عنوان مورد نظر کلیک کنید
چرا به اینترنت متصل نمی شوم؟
۱:دانشجویانی که وضعیت آموزشی آن ها در پرتال دانشجویی راکد می باشد امکان اتصال به اینترنت را ندارند
راه حل: از طریق آموزش دانشکده پیگیری لازم جهت خارج شدن از لیست دانشجویان راکد را انجام دهید.

در صورتی که وضعیت آموزشی راکد باشد هنگام اتصال به شبکه وای فای با خطای شما مجوز دسترسی به سرور را ندارید مواجه می شوید

۲:اعتبار حجمی(ترافیک مصرفی) شما به پایان رسیده باشد
برای مشاهده مانده اعتبار حجمی خود به سامانه گزارش اتصال به اینترنت مراجعه نمایید تا از مانده اعتبار خود مطلع گردید.

در صورتی که اعتبار حجمی باقیمانده شما صفر باشد تا ابتدای دوره زمانی بعدی امکان استفاده از اینترنت را ندارید

حجم دانشجویان ابتدای هر ماه شارژ می گردد،حجم اینترنت دانشجویان کارشناسی هر ماه ۵ گیگابایت ، دانشجویان ارشد ۸ گیگابایت و دانشجویان دکتری نیز ۱۲ گیگابایت می باشد.

در صورت مصرف نشدن آخر هر ماه سوخت می گردد و دوباره شارژ می شود

برای مشاهده ریز مصرف خود در سامانه گزارش اتصال به اینترنت می تواند از طریق گزارش کارکرد ریز مصرف خود را مشاهده نمایید

در صورتی که احتمال می دهید شخصی غیر از خودتان از اینترنت مصرف نموده است سریعا نسبت به تغییر پسورد از طریق سامانه گزارش اتصال به اینترنت اقدام نمایید.

۳:یوزر شما همزمان با یک دیوایس دیگر به اینترنت متصل شده است

راه حل:

به سامانه گزارش اتصال به اینترنت مراجعه نمایید گزینه وضعیت اتصال دیوایسی که با یوزر شما به اینترنت متصل است را نشان می دهد.

می توانید با قطع اتصال آن دیوایس با یک دیوایس دیگر به اینترنت متصل شوید

در صورتی که شخصی غیر از خودتان با نام کاربری شما به اینترنت متصل است سریعا نسبت به تغییر اسم رمز از طریق همان سامانه و گزینه تغییر اسم رمز اقدام نمایید

(دقت شود رمز انتخابی ترتیبی از حروف اعداد و نقطه باشد و همچنین ۸ کاراکتر یا بیش از ۸ کاراکتر باشد ،نمونه رمز صحیح hsu.3986)

۴:اعتبار زمانی شما به اتمام رسیده است

در صورتی که سنوات شما به اتمام رسیده باشد امکان اتصال به اینترنت را ندارید

برای مطلع شدن از اینکه اعتبار زمانی شما به اتمام رسده است یا خیر ، به مرکز رایانه دانشجویان واقع در طبقه بالای کتابخانه مرکزی مراجعه نموده در صورتی که هنگام لاگین با نام کاربری و رمز عبور به سیستم های مرکز رایانه  پیغام The user’s account has expired را مشاهده نمودید بدین معنی است که اعتبار زمانی شما به اتمام رسیده است.

راه حل:در صورتی که هنوز دانشجو هستید به آموزش دانشکده مراجعه نموده و نامه ای در این خصوص  با قید زمان اتمام سنوات به واحد فن آوری اطلاعات تحویل دهید

 

۵:اسم رمز اینترنت خود را فراموش کرده ام یا تاکنون از اینترنت دانشگاه استفاده نکرده ام

راه حل۱(پیشنهادی برای دانشجویان):

در صورت فراموش کردن رمز اینترنت وارد پرتال دانشجویی شده و از منوی خدمات گزینه تغییر پسورد اقدام نمایید.

با تغییر پسورد پرتال دانشجویی رمز اینترنت شما نیز تغییر خواهد یافت

    • حداقل طول رمز جدید، ۸ کاراکتر می‌باشد.
    • رمز جدید باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ لاتین، ارقام و سایر علائم از جمله @ # $ ; ! . & % ^ و … باشد.

(ترجیحا برای انتخاب رمز از حروف نقطه و اعداد استفاده نمایید.نمونه رمز قابل قبول hsu.36982)

در صورت فراموشی رمز پرتال دانشجویی به آموزش دانشکده مراجعه نمایید.

راه حل۲ (پیشنهادی برای اعضای هیات علمی و کارکنان):

وارد سامانه گزارش اتصال به اینترنت شده و گزینه بازیابی اسم رمز را کلیک کنید،

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

۶:از نحوه اتصال به شبکه دانشگاه مطلع نیستم؟

به منوی راهنما در همین صفحه مراجعه نمایید.

چگونه به اینترنت (شبکه کابلی) متصل شویم؟

ابتدا کابل شبکه را به سیستم خود متصل نمایید.

در صورتی که اتصال شما با شبکه دانشگاه برقرار باشد می توانید بدون اتصال به وی پی ان به سایت دانشگاه متصل شوید

در صورت نیاز به اتصال به اینترنت (اتصال با کابل) نیاز به ساخت وی پی ان می باشد.

شما می توانید وی پی ان آماده را دانلود نموده در دسکتاپ خود کپی نمایید و از آن در ورژن های مختلف سیستم عامل ویندوز استفاده نمایید

دانلود فایل وی پی ان آماده                راهنمای تصویری استفاده از وی پی ان آماده

در غیر این صورت می توانید راهنمای ساخت vpn را طبق سیستم عامل خود از راهنما های زیر استفاده نمایید.

آموزش ساخت VPN Connection در ویندوز ۱۰

آموزش ساخت VPN Connection در ویندوز ۸

آموزش ساخت VPN Connection در ویندوز ۷

آموزش ساخت Vpn Connection در ویندوز XP

آموزش ساخت Vpn Connection در لینوکس اوبونتو

در صورتی که پس از اتصال کانکشن با خطای ۶۹۱ مواجه شدید این لینک را مشاهده نمایید

در صورتی که پس از اتصال کانکشن با خطای ۸۶۸ مواجه شدید این لینک را مشاهده نمایید

چگونه به شبکه وای فای(اینترنت) متصل شویم؟

ابتدا  وایرلس (وای فای) دستگاه خود را روشن نمایید و به Hakim-Wifi  متصل شوید

اگر می خواهید از اینترنت استفاده نمایید مرورگر اینترنت خود را باز نموده ,وب سایت hotspot.stmu.ac.ir را باز نموده سپس نام کاربری و گذرواژه خود را وارد نمایید

صفحه مانند شکل زیر باز می شود.

 

در این صفحه نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.در صورتی که نام کاربری و رمز ورود شما توسط دامنه تایید شود شما به اینترنت متصل خواهید شد.

اگر می خواهید از وب سایت دانشگاه حکیم سبزواری استفاده نمایید نیازی به وارد کردن نام کاربری ندارید و میتوانید بدون اتصال به اینترنت به این وب سایت ها مراجعه فرمایید.

برای مشاهده وضعیت اتصال به اینترنت روی لینک کلیک فرمایید
فیلم آموزشی

چگونه مانده اعتبار اینترنت خود را مشاهده نمایم؟
برای مشاهده میزان اعتبار باقی مانده وارد وب سایت http://acc.hsu.ac.ir/ شوید

با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور می توانید حجم باقیمانده را مشاهده نمایید

در صورتی که اطلاعات تماس خود شماره تلفن+شماره همراه و ایمیل خود را وارد وارد نکرده باشید صفحه ای برای ثبت اطلاعات ظاهر می شود که باید تکمیل گردد

چگونه رمز اینترنت + ایمیل خود را تغییر دهیم؟

راه حل۱(پیشنهادی برای دانشجویان): وارد پرتال دانشجویی شده و رمز پرتال دانشجویی را تغییر دهید.سپس برای ورود به اینترنت رمز پرتال دانشجویی را وارد نمایید

(دقت شود رمز انتخابی ترتیبی از حروف اعداد و نقطه باشد و همچنین ۸ کاراکتر یا بیش از ۸ کاراکتر باشد ،نمونه رمز صحیح hsu.3986)

در صورت فراموشی رمز پرتال دانشجویی به آموزش دانشکده مراجعه نمایید.

راه حل۲ : وارد سامانه گزارش اتصال به اینترنت شده

در صفحه باز شده می توانید با انتخاب تغییر اسم رمزپسورد اینترنت + ایمیل دانشگاهی را تعویض نمایید

(دقت شود سیستم به حروف کوچک و بزرگ حساس است و رمز شما باید پیچیده -شامل حروف نقطه اعداد-وبیش از ۸ کاراکتر باشد)

چگونه در صورت فراموشی، رمز عبور اینترنت را بازیابی کنم؟

راه حل۱(پیشنهادی برای دانشجویان):

در صورت فراموش کردن رمز اینترنت وارد پرتال دانشجویی شده و از منوی خدمات گزینه تغییر پسورد اقدام نمایید.

با تغییر پسورد پرتال دانشجویی رمز اینترنت شما نیز تغییر خواهد یافت

    • حداقل طول رمز جدید، ۸ کاراکتر می‌باشد.
    • رمز جدید باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ لاتین، ارقام و سایر علائم از جمله @ # $ ; ! . & % ^ و … باشد.

(ترجیحا برای انتخاب رمز از حروف نقطه و اعداد استفاده نمایید.نمونه رمز قابل قبول hsu.36982)

در صورت فراموشی رمز پرتال دانشجویی به آموزش دانشکده مراجعه نمایید.

راه حل۲ (پیشنهادی برای اعضای هیات علمی و کارکنان):

وارد سامانه گزارش اتصال به اینترنت شده و گزینه بازیابی اسم رمز را کلیک کنید،

با توجه به تغییر در سیستم بازیابی اسم رمز در صورتی که اطلاعات تماس خود را قبلا در سیستم گزارش اتصال به اینترنت ثبت نموده اید، وارد این لینک شده و مشابه شکل زیر گزینه بازیابی اسم رمز را تیک بزنید

۱در صفحه باز شده مشابه شکل زیر نام کاربری و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

دقت داشته باشید شماره تلفن باید با ۹۸ شروع شود (نمونه  ۹۸۹۱۵۱۲۳۴۵۶۷۸) سپس دکمه بازیابی اسم رمز را کلیک فرمایید.

۲

کدی که برای شما پیامک شده است را در کادر زیر وارد نمایید

 

    • حداقل طول رمز جدید، ۸ کاراکتر می‌باشد.
    • رمز جدید باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ لاتین، ارقام و سایر علائم از جمله @ # $ ; ! . & % ^ و … باشد.

(ترجیحا برای انتخاب رمز از حروف نقطه و اعداد استفاده نمایید.نمونه رمز قابل قبول hsu.36957)

 

۳

  • لطفا از انتخاب رمز‌های ساده و قابل حدس خودداری فرمایید.
  • در صورت غیرفعال بودن حساب‌کاربری، امکان تغییر رمز وجود نخواهد داشت.
هنگامی که به اکانت اینترنتی به طور خودکار متصل میشویم چگونه میتوان ارتباط را با آن اکانت را قطع کنم؟

در صورتی که اکانت خودتان است از طریق سامانه گزارش اتصال به اینترنت نسبت به تغییر رمز اقدام نمایید.

در صورتی که اکانت از شخص دیگری می باشد به شخص مورد نظر اطلاع داده تا از طریق سامانه گزارش اتصال به اینترنت اقدام به تغییر پسورد نماید.

 

چگونه درخواست ایمیل دانشگاهی(دانشجویان ارشد و دکتری) ارسال کنیم؟

جهت استفاده از ایمیل دانشگاهی لطفا اطلاعات زیر را با ایمیل خود (Yahoo,Gmail,…) به آدرس  email@hsu.ac.ir ارسال نمایید.

شماره دانشجویی

نام و نام خانوادگی به فارسی

نام و نام خانوادگی به لاتین

مقطع تحصیلی

شماره همراه

مکاتبات از طریق ایمیلی که با آن درخواست داده اید پاسخ داده می شود و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد.

پسورد ایمیل پس از ایجاد همان پسورد دامین یا اینترنت می باشد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی که مایل به دریافت ایمیل دانشگاهی هستند و امکان ارسال ایمیل به email@hsu.ac.ir را ندارند لطفا این فرم را تکمیل نمایند

لینک پست الکترونیک دانشجویان ارشد

لینک پست الکترونیک دانشجویان دکتزی

چگونه از پایگاه مقالات علمی مگاپیپر استفاده کنم؟
فیلم آموزشی
خطای پروکسی

در صورتی که VPN شما متصل می باشد و  در مرورگر موزیلا با پیغام

proxy1

و یا در مرورگر chrome با این پیغام

 

 

proxy2

مواجه شدید.

ابتدا Inetrnet Explorer را باز کرده و Internet option را انتخاب نمایید.

internet option3

 

proxy4 copy

 

 

proxy5 copy

 

در انتها روی کانکشن ها دابل کلیک کرده و تیک proxy را بردارید.

چگونه مانع استفاده دیگران از نت خود به صورت همزمان شوم

اگر احتمال می دهید کسی از اینترنت یا ایمیل شما ااستفاده می کند سریعا نسبت به تغییر رمز از طریق سامانه گزارش اتصال به اینترنت http://acc.hsu.ac.ir/ اقدام نمایید.

در صورتی که سئوال شما در لیست نیست لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید

 

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل نمایید

 

راستی آزمایی