جایگاه کتابخانه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه بندی 165 کتابخانه دانشگاهی

جایگاه کتابخانه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری در بین ۱۶۵ کتابخانه وزارت عتف: رتبه های:  ۳ مساحت مخزن، ۸ مساحت تالار مطالعه،  ۱۵ نیروی انسانی،  ۲۷ اعضا

آمار ۱۶۵ کتابخانه زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات،‌ و فناوری در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ در سامانة آمار کتابخانه‌ها (آک) منتشر شد.

بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از سوی سامانة آمار کتابخانه‌ها (آک)،  کتابخانه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری در بخش شاخص های عمرانی رتبه ۳ در مساحت مخزن و رتبه ۸ در مساحت تالار را در بین ۱۶۵ کتابخانه دانشگاه ها و مراکز علمی کشور دارد.

 همچنین این کتابخانه در بخش نیروی انسانی رتبه ۱۵ کارکنان با رشته مدیریت اطلاعات و اطلاع رسانی، در بخش کتاب های چاپی رتبه ۲۵، رتبه ۳۱ در بخش همه منابع و در بخش تعداد اعضای عضو کتابخانه رتبه ۲۷ را در میان ۱۶۵ کتابخانه دانشگاه ها و مراکز علمی وزارت علوم دارد.

 

لازم به یادآوری است ایرانداک از سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ تاکنون، آمار کتابخانه‌ها را در پنج بخشِ مجموعه، نیروی انسانی، زیرساخت، اعتبارات، و خدمات، بر پایه استاندارد NISO Z39.7 گردآوری می‌کند. این آمار را نمایندگان مؤسسه‌ها در سامانه وارد می‌کنند و ایرانداک پس از پایش و ویرایش، آن‌ها را منتشر می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید به سامانه آمار کتابخانه‌ها (آک) به نشانی AK.IRANDOC.AC.IR مراجعه نمایید.