90X200

باسمه تعالی

آیین نامه غذاخوری دانشجویی

 
آسایش و آرامش حاصل از نظم پایدار مبتنی بر قواعد و ظوابط معین،لازمه تامین اهداف سلامت محور و نیز بهداشت روانی در اماکن عمومی است،یافته های علمی در زمینهُ علم تغذیه مبین آن است که داشتن آرامش هنگام صرف غذا از یک سو موجب جذب و هضم بهتر مواد غذایی و از سوی دیگر باعث جلوگیری از ابتلا به اختلالات گوارشی و بیماریهای مختلف   ناشی از آن می شود. بر این اساس و به منظور حفظ تعادل جسمی، ذهنی، روحی واحساسی دانشجویان هنگام حضور در غذاخوری، مجموعه قواعدی با عنوان منشور انظباطی ((غذا خوری دانشجویی)) تعیین گردیده که رعایت آن از سوی دانشجویان محترم مورد انتظار است. منشور مذ بور مانند سایر موازین انظباتی در حوزهُ رفتارهای فردی و جمعی دانشجویان در محیط های آموزشی،لازم الاتباع بوده و تخطی از آن مشمول اعمال قوانین انظباتی در شورای  مربوط می باشد.
 


 
1.ارائه و استفاده از کارت تغذیه هنگام دریافت غذا.
 
2.استفاده از کارت تغذیهُ اختصاصی که به نام دانشجوی ذینفع، صادر شده است.
 
3.رعایت نوبت در هنگام دریافت غذا.
 
4.حسن برخورد با مسئولان و متصدیان غذاخوری و همچنین موزعین غذا و پرهیز از پرخاشگری و ابراز خشونت کلامی در مواجهه با آنها.
 
تبصره– دانشجویان می توانند در صورت اعتراض به نحوه ي رفتار و برخورد متصدیان و موزعین غذا خوری ، مراتب را با حفظ آرامش (با خودداری از مواجهه مستقیم) جهت بررسی و رسیدگی به مسئولان زیربط اطلاع دهند.
 
5.اجتناب از ایجاد آلودگی صوتی از طریق مبادرت به سر و صدای نا متعارف نظیر پخش موسیقی از تلفن همراه،انداختن عمدی ظرف غذا،فریاد زدن بی مورد،هورا کشیدن و…
 
6.عدم وارد آوردن خسارت به ساختمان،تجهیزات و وسایل موجود در غذا خوری به صورت عمدی.
 
7.اجتناب از درگیری فیزیکی و زد و خورد با دانشجویان به دلایل مختلف.
 
8.پرهیز از بی نظمی به قصد تشویش اذهان عمومی و اختلال در روند فعالیتهای جاری غذا خوری.
 
9.خودداری از طرح مباحث سیاسی و جناحی مخل نظم در غذا خوری(به صورت گروهی و سازمان یافته)
 
10.پرهیز از تحریک، تهیج و تشویق سایر دانشجویان به انجام اعمال اعتراض آمیز به صورت نامتعارف و غیر اصولی.
 
تبصره:امور تغذیه – ضمن به رسمیت شناختن حق اعتراض برای قاطبه دانشجویان- آمادگی دارد به اعتراض های مستند و مستدلی که با حفظ آرامش و با هدف اصلاح و جبران کاستی های احتمالی و از طریق شورای صنفی دانشجویان ارائه گردد؛ در اسرع وقت رسیدگی  نماید.