مراسم عطرافشانی و تجدید میثاق دانشگاهیان حکیم سبزواری با شهدای گمنام

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، مراسم تجدید میثاق با آرمان های شهدا و عطر افشانی مزارشهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزواری با حضور دانشگاهیان برگزار شد.

حجت الاسلام ایمانی خواه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، شهادت دو دانشجوی بسیجی دانشگاه فنی مشهد را تسلیت گفت.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری تشکیل بسیج را شجره طیبه ای عنوان کرد که با درایت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب صورت گرفت و افزود: ما برکات این شجره طیبه را امروزه نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر جهان به عنوان صدور این فرهنگ و گفتمان شاهدیم.

حجت الاسلام ایمانی خواه اظهار داشت: هدف از ایجاد بسیج اساتید در فضای دانشگاهی استفاده از ظرفیت و توانایی نخبگان کشور در راستای پیشرفت علمی انقلاب و این مرز و بوم است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ادامه داد: در دفاع مقدس حدود ۴ هزار شهید دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان تقدیم کشور شد.

حجت الاسلام ایمانی خواه با اشاره به اینکه متاسفانه زمزمه‌ها و حملاتی از سوی برخی نخبگان و نخبه نمایان به این نیروی عظیم مردمی دیده می‌شود، تاکید کرد: این حملات بخاطر این مهم است که این نیروی مردمی، قدرت بزرگی است که در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی برای پیشبرد تمدن نوین اسلامی است، قدرتی که در بحران هایی که وجود دارد وارد میدان می شود و از مردم، ناموس و کیان این مملکت و انقلاب دفاع می کند.

 حجت الاسلام ایمانی خواه با تاکید بر اینکه شما دانشگاهیان توفیق دارید به عنوان پایه گذاران تمدن نوین اسلامی ایفای نقش کنید، افزود: همین مهم باعث شده است که دشمن بر روی شما در دانشگاه سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند دانشگاه را از مسیر اصلی خود دور کند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: از خدا می خواهیم از توان علمی و فکری که به جامعه دانشگاهی عطا کرده در جهت پیشبرد اهداف انسانی و اسلامی در جهت زمینه سازی تمدن مهدوی به درستی استفاده کنیم.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم با گرامی داشت فرارسیدن هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای عزیز دفاع مقدس و امام شهدا، اظهار داشت: شروع هفته کاری در دانشگاه را با یاد و خاطره و تجدید پیمان با شهدای عزیز  که افتخار ما در دانشگاه حکیم سبزواری هستند، آغار می کنیم.

دکتر امین کوشکی ادامه داد: ایجاد نیروی عظیم بسیج که با فرمان حکیمانه بنیانگذار انقلاب صورت گرفت شجره طیبه ای است که خدمات و اثرات آن نه تنها برای این نظام بلکه برای جهان تشیع مفید و ماندگار بوده و هست.

وی ادامه داد: امروزه در هر عرصه ای که تفکر و نگاه بسیجی وجود داشته است، در آن عرصه شاهد پیشرفت و توسعه هستیم و در هر عرصه ای که مدیر یا فردی با نگاه غیر بسیجی وارد شد در آن عرصه ضربه خوردیم.

وی افزود: انتقادهایی که امروز به برخی مباحث دیده می‌شود به خاطر این است که تفکر بسیجی در آن مباحث دیده نشده است.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: تفکر بسیجی، تفکری است که جهاد گونه وارد میدان می شود و کنار مردم است.

در ادامه شرکت کنندگان در مراسم با گلاب مزار شهدای گمنام را شستشو دادند و با نثار گل و خواندن فاتحه یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.