در قالب همکاری های بین اللملی دانشگاه، مابین مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پردیس فناوری های نوین صورت پذیرفت:

انعقاد قراداد پژوهشی در دستیابی به خواص مکانیکی و سایشی فوق العاده در کامپوزیت جدید زمینه با آلیاژ آنتروپی بالای FeCoCoMnNi تقویت شده با CNT+GNP”  بین مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پردیس فناوری های نوین

این طرح پژوهشی با حمایت 500 میلیون ریال، توسط دکتر حمیدرضا عزت پور، عضو هیات علمی پردیس فناوری های نوین به عنوان مجری داخلی و پروفسور سیدعبدالکریم سجادی از دانشگاه فردوسی مشهد، پروفسور Manoj Gupta از دانشگاه ملی سنگاپور و دکتر مرضیه ترابی پاریزی از پردیس فناوری های نوین به عنوان همکاران اصلی طرح به سرانجام خواهد رسید.

دکتر عزت پور در گفتگو با روابط عمومی پردیس درباره این طرح پژوهشی گفت: در این پژوهش تاثیر نانو ورقه های گرافنی و نانو لوله کربنی روی خواص مکانیکی و سایشی یک آلیاژ با آنتروپی بالا مورد بررسی قرار می گیرد. این کامپوزیت زمینه فلزی به عنوان نسل جدیدی از کامپوزیت های زمینه فلزی با خواص مکانیکی مطلوب می تواند کاربردهای متنوعی بر اساس دمای کاری به صنایع گوناگون معرفی کند.

از جمله کاربردهای این کامپوزیت ها در دمای پایین، می توان به تولید قطعات کاربردی در صنعت گاز طبیعی و مایع، مواد ساختاری برای ابر رساناها در راکتور های ذوب و قسمت های بیرونی فضا پیماها و زیردریایی ها اشاره کرد. از کاربردهای آن در دمای بالا نیز، ساخت قالب، ابزار، پره های توربین و موتور جت (که اغلب از آلیاژهای تیتانیوم ساخته می شود) می باشد.

دانشگاه ملی سنگاپور رنک 11 جهان را بر اساس رتبه‌بندی دانشگاهی کیو اس دارد  ( QS Global World Ranking:11 )  و ارتباط تحقیقاتی بین دانشگاهی می تواند کمک شایانی در زمینه توسعه پژوهشی دانشگاه داشته باشد.