دکتر امین کاظمی بیدختی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی نفت و پتروشیمی گروه مهندسی شیمی در خصوص:

پروژه دارورسانی هدفمند چند داروی ضد سرطان به کمک پلیمرهای هوشمند

توضیح مختصری به شرح ذیل ارائه دادند:

در ادامه همکاری های داخلی و بین المللی سعی شد در تابستان گذشته بخشی از روند انجام پروژه دارورسانی هدفمند چند داروی ضد سرطان به کمک پلیمرهای هوشمند مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد. در این فاز، سعی شد به کمک همکاری های داخلی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پرفسور محمودرضا جعفری استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین سرکار خانم دکتر هدی علویزاده عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، نگارش و تحقیقات طرح پژوهشی مشترک و همچنین مشارکت دانشجوی دکترای تخصصی در دانشکده مذکور که از تابستان قبل شروع شده بود مورد پیگیری قرار گیرد.

پروژه  افزایش اثر دهی به کمک نفوذ بیشترموثرتر در تومورهای سرطانی به جهت افزایش اثر دهی آن از مباحث دیگری بود که زمینه سازی و کارهای اولیه آن به جهت انجام طرح مشترک، مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت. از این جهت سعی شده در ادامه این همکاری دانشجویی مشترک با دو دانشگاه مشخص و زمینه سازی کار صورت گیرد.

در مجموع به نظر میرسد با رویکرد مثبتی که دانشگاه در زمینه پژوهش های خارج از دانشگاه و خارج از کشور دارد، دیر یا زود نتایج حاصل از این همکاریها را در سطح بالا شاهد باشیم.