دکتر حمیدرضا اویسی پژوهشگر برتر کشور و مدیر گروه رشته مواد و پلیمر دانشگاه حکیم سبزواری گفت: نگاه پژوهش محور در دانشگاه ها از مهمترین نیاز های امروزکشوراست.
وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر علمی – پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری طی چند سال گذشته، تصریح کرد: این دانشگاه ظرفیت بالایی در بحث پژوهشی ، آموزشی و نیروی انسانی دارد.
وی ادامه داد:نگاه و رویکرد حمایتگرانه ای که مسئولان دانشگاه به موضوعات پژوهشی دارند، سبب ایجاد انگیزه در پژوهشگران جوان و دانشجویان در راستای فعالیت های پژوهش محور شده است و به دلیل همین حمایت ها بود که توانستیم گروه علمی نانو فن آوری و مرکز تحقیقات نانو فن آوری دانشگاه حکیم سبزواری را تاسیس کنیم.

دکتر اویسی با بیان این که آنچه که امروز تفکر غالب حاکم بر سیستم دانشگاهی کشور است بیشتر آموزش محور است تا پژوهش محورگفت: باید تلاش کنیم توجه و نگاه ما در جهت دید پژوهش محوری و منطبق بر نیازهای روز کشور باشد.
وی ادامه داد: : یکی از رسالت های مهم دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور علاوه بر کسب و ارتقای دانش، ارتقای سطح کیفی زندگی در جنبه‌های مختلف و حرکت در راستای رفع نیاز ها و حل مشکلات دامنگیر جامعه بشری است.
وی گفت: با توجه به این نیاز، زمینه ای که من درحال پژوهش هستم مبحث سلول های خورشیدی، پیل های سوختی، مواد زیست سازگار و ایمپلنت است که به واقع تحقیقات هدف داری در راستای نیازهای روز جامعه از جمله مباحثی مانند رفع آلودگی محیط زیست، رفع آلودگی آب ها با استفاده از نانو مواد و … را شامل می شود.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: میزان حمایت مسئولین دانشگاه از اساتید و پژوهشگران برای شرکت در کنفرانس‌ها و کارگاه‌های بین‌المللی خوب بوده و این عامل سبب می‌شود چشم‌انداز علمی این دانشگاه بسیار روشن باشد.
گفتنی است دکتر حمیدرضا اویسی چندی پیش به عنوان محقق سرآمد گروه (الف)- که برترین نوع است – توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه” حمایت از محققین سرآمد علمی با هدف دستیابی به مرجعیت علمی جهانی” انتخاب شده اند.

لینک خبر