همکاری عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری در پروژه دارورسانی هدفمند داروی های ضد سرطان به کمک پلیمرهای هوشمند

همکاری عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری در پروژه دارورسانی هدفمند داروی های ضد سرطان به کمک پلیمرهای هوشمند

دکتر امین کاظمی بیدختی عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه پژوهش های بین المللی سال گذشته خود در خصوص داروسازی هدفمند داروهای ضد سرطان، اقدام به بررسی و تحقیق بر روی پروژه دارورسانی هدفمند دو داروی ضد سرطان به کمک پلیمرهای هوشمند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرد.
 دکتر کاظمی بیدختی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت:در این پروژه بر روی دارورسانی هدفمند دو داروی ضد سرطان به نام های سیس‌پلاتین دوکسوروبیسین به کمک پلیمرهای هوشمند تحقیق و پژوهش شد.
وی با اشاره به اینکه در فرصت مطالعاتی تابستان ۹۶ آلمان (دانشگاه هامبورگ ) بخشی از روند انجام پروژه دارورسانی هدفمند یک داروی ضد سرطان به کمک پلیمرهای هوشمند مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت: در فرصت مطالعاتی سال گذشته موفق به سنتز یک  پلیمر هوشمند جهت استفاده در دارورسانی هدفمند داروهای ضد سرطان شدم و در این پروژه قرار است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد آن پلیمر را بر روی داروهای ضد سرطان پیاده کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه داروهایی که امروزه برای درمان سرطان هابه کار می روند به صورت هدفمند طراحی نشده اند،  افزود: به همین خاطر بیماران سرطانی در طول دوره درمانی نیاز به مصرف مقادیر زیادی از این داروها دارند، این امر علاوه بر عوارض جانبی بالا، از نظر اقتصادی نیز مشکلات زیادی را برای بیماران به همراه دارد.
وی ادامه داد: هدف ما از هدفمندسازی دارورسانی کاهش اثرات جانبی داروهای شیمی درمانی و همچنین کاهش قیمت و افزایش تاثیر این داروها در مقابل سرطان باشد.