” ایده­ ها ارزش دارند گسترش یابند”

 

جمعی از دانشجویان کارشناسی زیست شناسی مجوز برگزاری رویداد تدکس در دانشگاه حکم سبزواری از دفتر مرکزی تد در آمریکا را اخذ کرده اند.

 
 

 
 

برای اولین بار در کشور در سطح شهرستان­ها رویداد TEDx در دانشگاه حکیم سبزواری در 23 فروردین 1397 برگزار خواهد شد. این رویداد منحصر به فرد که به همت جمعی از دانشجویان کارشناسی زیست­ شناسی و با هماهنگی دفتر مرکزی TED امریکا برگزار می­ شود TEDxHSU نامیده شده و آمیزه ­ای از برنامه­ های ویدئویی و سخنرانی­ های زنده از بهترین ایده­ ها و یافته­ های سخنرانان است.

 
 

از کلیه علاقه­ مندان به همكارى در برگزاری TEDxHSU و سایر زمينه­ های دربرگیرنده این رویداد علمی و فرهنگی دعوت مى­ شود با مراجعه به آدرس اينستاگرام tedxhsu@، تلگرام tedxhsu @و یا ایمیل tedxhsu@gmail.com خود را معرفی نموده و زمینه فعالیت و همکاری خود را بیان کنند.

 
 
 

•برای کسب اطلاعات بیشتر  در این باره متن زیر بخوانید…

 
 

TED (Technology, Entertainment, Design)

 
 

«ایده‌ها، ارزش دارند گسترش بیابند»

       TED نامی است اختصاری ، برگرفته از واژه های   Technology( فناوری)، Entertainmen  ( تفریح )و Design  ( طراحی ) . سازمانی است غیر انتفاعى ، که وقت خود را وقف به اشتراک گذاشتن افکار و ایده های ارزشمند برای عموم شهروندان جهانی کرده است.
       

اين سازمان بیست و شش سال پیش در قالب یک کنفرانس چهار روزه در کالیفرنیا حیات خود را آغاز کرد و برای حمایت از نوآوری ها و ایده های موثر جهانی به رشد خود ادامه داد. این سازمان از متفکران، ایده پردازان و فعالان پیشرو در سطح جهان دعوت می کند تا مهمترین ایده های خود را به خلاقانه ترین و جذاب ترين شکل ممکن در بازه زمانی هجده دقیقه ( حداکثر هجده دقیقه ) بازگو کنند.
     

  این سخنرانی‌ها ، طیف وسیعی از موضوعات ايده محورانه – از تحقیق و علم تا فرهنگ و ادب  – را در برمی گیرد .
هرچند دفاتر مركزى اين سازمان در نيويورك و ونكوور واقع شده ولى در راستاى تحقق شعار معروف : «ایده‌ها ارزش گسترش را  دارند» ، حوزه كار و خدمت آن جهانى است .

” تدکس ”  رویدادی شبیه تد است که هرکس می‌تواند آن را برگزار کند، مشروط بر این که مجوز آزاد برگزاری آن را از تد بگیرد و به اصول مربوط به آن پایبند باشد.
     

  در راستای تحقق همان شعار که :  ” ایده ها ارزش گسترده شدن دارند ” ، TED یک برنامه به نام TEDx ایجاد کرده است. TEDx یک برنامه از رویدادهای محلی و سازماندهی شده خود است که مردم را به دور هم جمع می کند تا تجربه ای شبیه TED را به اشتراک بگذارند.
     

  اولین تدکس ایران در ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۲ در تهران با عنوان TEDxTehran برگزار شد علاوه بر این ، مراسم دیگری در دانشگاه‌های صنعتی شریف، علوم‌پزشکی تهران، هنر تهران، دانشگاه  صنعتی امیرکبیر و… برگزار شده است.