ایسنا در مورد افزایش حقوق کارمندان اول ۲۰ درصد ، بعد ۱۷ درصد و حالا ۱۴ درصد! ، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ضمن عذرخواهی از مردم نسبت به کمبود‌هایی در حوزه اقتصادی از محدودیت منابع برای افزایش بیش از ۱۴ درصدی حقوق کارکنان وضمانت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اختصاص یارانه تولید سخن گفت‌.

دولت در سال گذشته و در ایام بودجه که پیشنهاد افزایش حدود ۱۸ درصدی حقوق کارکنان مورد انتقاد قرار گرفته بود، اعلام کرده بود که با توجه به پیش‌بینی تورم تا کمتر از ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۳، رشد حدود ۱۸ درصدی افزایش حقوق غیرمنطقی و کم نیست ولی با این حال مجلس دو درصد به آن اضافه کرد و در نهایت افزایش حقوق کارکنان به ۲۰ درصد رسید. این در حالی بود که در آن زمان نرخ تورم در حدود ۳۰ درصد بود، اما در روزهای اخیر با ارائه‌ی لایحه بودجه ۱۳۹۴ به مجلس افزایش حقوق کارکنان ۱۴ درصد پیشنهاد شده که حدود شش درصد نسبت به قبل کمتر بوده و برخی انتقادات را برانگیخته است.

در پاسخ به این انتقادات، محمدباقر نوبخت – معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور – می‌گوید در حال حاضر با توجه به این‌که تورم نقطه به نقطه حدود ۱۳ درصد و تورم سالانه حدود ۱۷ درصد است و پیش‌بینی می‌کنیم متوسط تورم در سال آینده به حدود ۱۴ درصد برسد، بنابراین افزایش حقوق کارکنان که باید بنا بر قانون به اندازه تورم باشد تا حدود ۱۴ درصد منطقی است.نوبخت  این را هم تاکید کرد که ما دلمان می‌خواهد حقوق کارکنان را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم، اما محدودیت منابع این اجازه را به ما نمی‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در عین حال از مردم به دلیل وجود کمبود‌هایی در اوضاع اقتصادی از مردم عذرخواهی کرد و گفت: متاسفانه شرایط فعلی به گونه‌ای است که ما نتوانسته‌ایم اوضاع را آن طور که باید در شأن مردم کشورمان باشد برای آنها فراهم کنیم و به مسائل اقتصادی آنها بپردازیم با این وجود اگر مردم از اوضاع فعلی رضایتی ندارند بدانند که با توجه به فشارهای موجود شرایط حتی می‌توانست بدتر از این هم باشد، اما سعی کردیم که در اوضاع مناسبت‌تری آن را نگه داریم.

او همچنین اشاره‌ای هم به اوضاع اشتغال جوانان داشت و گفت: ما واقعا شرمنده جوانان و فارغ‌التحصیلان کشور و خانواده‌هایشان هستیم که نمی‌توانیم در فرصتی محدود برای تمامی آنها شغل ایجاد کنیم، اما با این وجود در کنار تمامی بودجه‌هایی که برای طرح‌های عمرانی که خود به نوعی ایجاد اشتغال می‌شود در نظر گرفته‌ایم، مبلغ هزار میلیارد تومان را برای کمک به اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان در بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.