ماده 1- جهت تعیین و تنظیم سیاستها و برنامه ها و ارتقاء کیفیت خدمات ورزشی کارکنان, (شورای ورزش کارکنان دانشگاه) که منبعد شورا نامیده می شود, متشکل از رؤسای کلیه انجمن های تخصصی و همگانی ورزش کارکنان مرد و زن, نماینده مدیر کل امور تربیت بدنی, نماینده مدیر کل امور اداری و نماینده شورای کارکنان دانشگاه در اداره کل تربیت بدنی دانشگاه تشکیل میگردد. عضویت حداقل یک نفر از بانوان کارمند ورزشکار در شورا الزامی است.

ماده 2- وظایف و اختیارات شورا – تهیه و تنظیم ساستها و خط مشی های ورزش کارکنان در قالب خط مشی کلان چون شورای ورزش دانشگاه – تهیه و تنظیم برنامه های کلی ورزش کارکنان – تصویب تقویم و برنامه عملیاتی فعالیتهای ورزشی سالیانه کارکنان شامل برنامه تمرینات مسابقات و اردوهای ورزشی درون و برون دانشگاهی – بررسی و تأیید بودجه ورزش کارکنان بنا به پیشنهاد انجمن های تخصصی و همگانی ورزشی و پیشنهاد آن جهت سیر مراحل تصویب به مراجع ذیربط دانشگاه – تصویب برنامه سالیانه خرید و نوسازی وسائل و تجهیزات ورزشی مورد نیاز کارکنان ورزشکار پیشنهاد شده توسط انجمنهای تخصصی و همگانی ورزشی – تقویت و توسعه ورزش همگانی و صبحگاهی بین کارکنان دانشگاه و تهیه مقدمات و بستر لازم برای انجام آن – ارتقاء کیفیت خدمات ورزشی کارکنان از طریق طراحی و توسعه ساز و کارهای مناسب – نظارت کلی بر فعالیتهای ورزشی کارکنان – بررسی و تصمیم گیری در خصوص پیشنهادات واصله برای ارتقاء سطح خدمات ورزشی کارکنان – نظارت کلی بر عملکرد انجمنهای تخصصی و همگانی ورزشی کارکنان و ارزیابی نحوه فعالیت یکساله آنان – تهیه و تنظیم گزارش عملکرد ادواری و سالیانه جهت ارائه به مراجع ذیربط درون و برون دانشگاهی – تهیه و تدوین آئین نامه اجرای شورا

ماده3- دبیرخانه شورا در اداره کل تربیت بدنی دانشگاه مستقر خواهد بود و جلسات شورا حداقل ماهیانه یکبار تشکیل خواهد گردید. دبیر و رئیس شورا توسط اعضاء انتخاب و پس از تأیید صلاحیت آن توسط مدیر کل امور تربیت بدنی وظایف و مسئولیت های محوله را به انجام خواهند رساند.

ماده4- اعضاء شورا به مدت 1 سال و با حکم مدیر کل امور تربیت بدنی دانشگاه مشغول انجام وظایف محوله خواهند بود. احکام دبیر و رئیس شورا توسط رئیس شورای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه صادر خواهد گردید.

ماده5- وظایف و مسئولیت های رئیس شورا عبارت است از: – پیگیری مصوبات شورا جهت اجرائی نمودن آن در داخل و خارج از دانشگاه – ایجاد هماهنگی و تبادل نظر با شورای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه – دفاع از پیشنهادات و نظرات شورا در شورای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه – برقراری ارتباط با شورای ورزش کارکنان سایر دستگاه های اجرائی و نهادهای عمومی بمنظور ایجاد و هماهنگی و وحدت رویه در تنظیم سیاستها, خط مشی ها و برنامه های اجرائی ورزش کارکنان دولت – ایفای وظایف نمایندگی ورزش کارکنان دانشگاه, در شوراهای ورزش کارکنان دولت و وزارت متبوع

ماده6- وظایف و مسئولیت های دبیر شورا عبارتند از: – انجام امور اداری و دفتری دبیرخانه شورا – تهیه و تنظیم دستور جلسات و مصوبات شورا – ارسال دعوتنامه کتبی جهت حضور اعضاء در جلسات رسمی و اضطراری شورا – گردآوری نظرات و پیشنهادات انجمنهای تخصصی ورزشی کارکنان جهت طرح در شورا – جمع آوری پیشنهادات و نظرات کارکنان دانشگاه در خصوص اعتلاء فعالیت های ورزشی کارکنان و طرح آن در شورا – اطلاع رسانی به کلیه همکاران دانشگاهی در حوزه ورزش کارکنان – پیگیری نحوه اجرای مصوبات و تصمیمات شورا و ارائه گزارش های لازم به شورا

ماده 7– ساختار و ارکان ورزش کارکنان

الف- شورای ورزش کارکنان

ب- انجمنهای تخصصی ورزشی آقایان و بانوان

پ- انجمن ورزشهای همگانی و عمومی آقایان و بانوان

ماده8- انجمن های ورزشی تخصصی و همگانی متشکل از کلیه اعضای گروه ورزشی مورد نظر خواهند بود که تحت نظارت کلی شورای ورزش کارکنان وظایف و مسئولیتهای محوله را انجام خواهند داد. اعضای گروه ورزشی از بین خود یکنفر را بعنوان رئیس و یکنفر را بعنوان دبیر انجمن انتخاب خواهند نمود. احکام دبیر و رؤسای انجمنهای ورزشی تخصصی و همگانی پس از تأیید صلاحیت آنان توسط مدیر کل امور تربیت بدنی دانشگاه به مدت یک سال صادر خواهد گردید. دبیر و رئیس انجمن ورزشی باید نصف بعلاوه یک آراء اعضاء انجمن را کسب نمایند. مراحل برگزاری انتخابات سالیانه با نظارت نماینده شورای ورزش کارکنان و نماینده مدیر کل امور تربیت بدنی صورت خواهد پذیرفت.

ماده9- وظایف و اختیارات رئیس انجمنهای ورزشی تخصصی و همگانی کارکنان عبارت است از:

√ تهیه و تنظیم برنامه های ورزشی انجمن متضمن برنامه تمرینات و مسابقات درون و برون دانشگاهی و اردوهای ورزشی

√ برآورد و پیش بینی بودجه و اعتبار مورد نیاز سالیانه

√ برآورد وسایل و تجهیزات ورزشی مورد نیاز سالیانه

√تهیه و تنظیم شرایط عضویت درانجمن و توسعه مشارکت کارکنان

√نظرت بر نحوه توزیع امکانات و تسهیلات ورزشی بین اعضاء

√نظارت بر مراحل انتخاب مربیان واجد شرایط برای پیشبرد اهداف و برنامه ها و ارزیابی نحوه عملکرد آنان

√نظارت بر نحوه حضور و غیاب اعضای انجمن در برنامه تمرینات, مسابقات و اردوهای ورزشی و تأثیر دادن آن در مراحل تصمیم گیری

√عضویت و شرکت فعال و مؤثر در جلسات شورای ورزش کارکنان

√تهیه تنظیم و ارائه پیشنهادات لازم به شورای ورزش کارکنان جهت ارتقاء سطح فعالیتهای ورزشی انجمن

√تهیه گزارش های عملکرد ادواری و سالیانه انجمن جهت ارائه به شورای ورزش کارکنان

√تشکیل مستمر جلسات انجمن بصورت فصلی و ارائه گزارش فعالیت به اعضای انجمن

√ انجام سایر وظایف محوله توسط شورا

ماده 10- وظایف دبیر انجمنهای ورزش تخصصی و همگانی کارکنان عبارتند از:

√انجام امور اداری و دفتری انجمن

√اطلاع رسانی به اعضای انجمن جهت حضور در برنامه تمرینات, مسابقات و اردوهای ورزشی مصوب

√تشکیل جلسات انجمن و دعوت کتبی اعضاء جهت حضور در جلسات

√تهیه و تنظیم صورتجلسات انجمن

√ جمع آوری نظرات و پیشنهادات اعضاء جهت طرح در جلسات انجمن

ماده11- زمان انجام فعالیتهای ورزشی کارکنان دانشگاه اعم از تمرینات و مسابقات دو ساعت می باشد که در صورت موافقت و شرایط خاص (مسابقات برون دانشگاهی) با پیشنهاد مدیر کل امور تربیت بدنی و تصویب معاون اداری و پشتیبانی دانشگاه تا 4 ساعت دیگر قابل افزایش می باشد.

تبصره1- برنامه تمرینات و مسابقات ورزشی کارکنان باید بنحوی تنظیم گردد که به فعالیت ها و مأموریت های اصلی حوزه های ستادی و اجرائی دانشگاه لطمه ای وارد نشود.

تبصره 2- در صورتیکه مسابقات و اردوهای ورزشی مصوب کارکنان در خارج از دانشگاه برگزار شود, کارکنان ورزشکار با استفاده از مأموریت اداری به محل عزیمت خواهند نمود.

ماده 12- اعتبارات و منابع مالی لازم برای فعالیتهای ورزشی کارکنان دانشگاه (اعم از برنامه تمرینات, مسابقات, اردوهای ورزشی, حق الزحمه مربیان, خرید وسایل و ملزومات ورزشی, تأمین جوایز و هدایا و ….) از محل مجوز بند ب ماده 117 قانون برنامه چهارم توسعه کشور (به میزان 1% از اعتبارات دانشگاه برای انجام امور تربیت بدنی و ورزش) تأمین و پرداخت خواهد گردید.

ماده 13- مدیر کل امور تربیت بدنی دانشگاه مؤظف است با ملحوظ نمودن برنامه های مصوب شورای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه و شورای ورزش کارکنان, بسترهای لازم را برای اجرای فعالیت های ورزشی کارکنان دانشگاه تمهید و تسهیل نماید. این برنامه ها باید بنحوی تنظیم و اجرا شود تا به مأموریت اصلی حوزه تربیت بدنی و ورزش دانشجویی خدشه ای وارد نگردد.

ماده 14- بمنظور قدردانی و تشویق کارکنان ورزشکار ممتاز که در مسابقات درون و برون دانشگاهی مشارکت و افتخاراتی را برای ورزش کارکنان و دانشگاه کسب می نمایند جوایز و هدایایی از محل اعتبارات مربوط طبق جدول پیوست این آئین نامه پرداخت خواهد شد.