🔷 در راستای کمک به سلامت و نشاط محیط خانواده ها در دوران کرونا:

❇️ سایت بازی و فعالیت ورزشی در منزل به همت مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه حکیم سبزواری به بهره برداری رسید

http://hsu.ac.ir/game

 

🔹مدیر تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: سایت بازی و فعالیت ورزشی در منزل (فضاهای غیر ورزشی) در راستای کمک به سلامت و نشاط محیط خانواده ها در دوران قرنطینه و کرونا به بهره برداری رسید.

🔹دکتر زهرا استیری با اشاره به اینکه بازی به عنوان فرایندی مهم در رشد کودک از بدو تولد تا سنین بالاتر در رشد جسم، ذهن و روان فرد موثر است، به روابط دانشگاه گفت: قابلیت ها و توانایی های جسمانی، مهارت های بنیادی نظیر مهارت های تعادلی، مهارت های جابجایی و دستکاری نقشی تعیین کننده در رشد جسمانی، حرکتی و ورزشی دارند.

🔹وی افزود: در دورانی که در قرنطینه خودخواسته هستیم و امکان استفاده از فضاهای ورزشی وجود ندارد، طراحی و در دسترس قرار دادن بازی ها در فضای منزل و فضاهای غیرورزشی ضروری به نظر می رسد.

🔹دکتر استیری ادامه داد: وبسایت بازی و فعالیت های ورزشی در منزل( فضاهای غیرورزشی) برمبنای اهداف آمادگی جسمانی، مهارت های بنیادی، تعادل، جابجایی و فعالیت های دستکاری و پرتابی طراحی شده است.

🔹در این وبسایت بازی های فکری، بومی محلی وبازی های مرتبط با بهبود اختلالات رشد و یادگیری با رویکرد حرکتی نیز معرفی شده است. همچنین با استفاده از ابزار مختلف بازی هایی مربوط به توپ، بادکنک، کش و طناب، کارت و همچنین ابزار دورریختنی با هدف حرکتی و ورزشی طراحی شده است.

🔹مدیر تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: این بازی ها و فعالیت ها می تواند علاوه بر سرگرمی کودکان در منزل، بر مشارکت فعال سایر افراد خانواده نیزموثر باشدو آنها را در کنار هم قراردهد.

🔹دکتر استیری با تاکید بر اینکه رویکرد اکثر بازی های ارائه شده در این سایت برمبنای استفاده در فضای منزل و همکاری اعضای خانواده ها است، اظهار داشت: امید این مجموعه بتواند در جهت علاقمندی کودکان به بازی های هدفمند و فعالیت ورزشی و کاهش بی تحرکی گامی موثر بردارد و برای افراد خانواده مفید باشد.

🔹وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از طریق بازی و فعالیت ورزشی آمادگی افراد را در سطح مطلوبی حفظ نماییم و به زودی بر کرونا فائق آییم.

🔹آدرس سایت بازی و فعالیت ورزشی در منزل

👇

http://hsu.ac.ir/game