کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود. كتاب محصول تجربه‏ هاي بشري و خلاقيت‏هاي ذهني و آموخته‏ هاي دراز مدت انسان است. سهم كتاب در انتقال دانش‏ها، گاهي به مراتب بيشتر و فراتر از ديگر ابزار آموزشي است.

در این کتاب شما درباره دلایل این که چرا افراد سالمند بایستی در برنامه های فعالیت های بدنی شرکت کننده مطالبی یاد خواهید گرفت. مولفین کتاب یک چارچوب جالب برای فعالیت بدنی ارائه داده اند و فواید فیزیولوژیکی، روانی، اجتماعی و دیگر فواید را ذکر کرده اند که برای مردم در هر سنی که قادرند سبک زندگی فعال را حفظ کنند مفید می باشد.

هدف این کتاب آشنا کردن شما با فواید پیاده روی به صورت مستقیم است و هدف اولیه آن این ست که کمک کند خودتان به فرآیند سوخت و ساز و واکنش مغزی آگاه شوید. اگر به این فرایند پایدار باشید زندگی تان را با پیاده روی پر بار می سازید. در این کتاب یاد می گیرید چگونه از هر جلسه ورزشی لذت ببرید و چگونه همه چیز بهتر خواهد شد.

اختلالات عصبی و اسکلتی می توانند در اثر ناهنجاری های بدنی ایجاد شوند و و این ناهنجاری ها می توانند منجر به اختلالات عصبی عضلانی و اسکلتی بشوند. در دنیای کنونی که زندگی افراد به یک زندگی کم تحرک تبدیل شده است و وضعیت صندلی و میزکار و میز و نیمکت مدارس دارای طراحی مناسب و استاندارد نیستند؛ ناهنجاری های بدنی بصورت خزنده شکل می گیرند . بدیهی است امروزه مشکل درد که شکایت عمده بیماران را تشکیل می دهد شکل گیری ناهنجاری بدنی و متعاقب آن استرس های مکانیکی زیاد وارده بر عضلات و مفاصل است که منجر به ایجاد سیکل معیوب، ناهنجاری، عدم تعادل عضلانی و درد می گردد.