فراخوان عمومی دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص پذیرش دانشجو هاي استعداد درخشان (بدون آزمون) در مقطع كارشناسي ارشد سال تحصیلی 1403-1402

اتمام مهلت ثبت نام

نتایج کارشناسی ارشد – سهمیه استعداد درخشان 13خرداد ماه از طریق همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد .

دانشگاه حکیم سبزواری در راستای اجرای آیین نامه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان ابلاغ شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور و آخرین اصلاحات آیین نامه مذکور، مبنی بر ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر ؛ اقدام به پذیرش دانشجو از بین دانشجویان ممتاز سال آخر دوره­ ی کارشناسی دانشگاه­ های مشمول این فراخوان ، در مقطع کارشناسی ارشد (در رشته های اعلام شده) بدون شرکت در آزمون سراسری، برای نیم سال اول سال تحصیلی 1402 نموده است.

حتما قبل از ثبت نام آیین نامه را حتماً مطالعه نمایید.(جهت مطالعه آیین نامه کلیک نمایید )

الف: شرایط متقاضیان:

کلیه دانشجویان و دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در صورتی که حائز شرایط ذیل باشند ، می توانند با اخذ پذیرش از این دانشگاه و بدون شرکت در آزمون سراسری دوره تحصیلات تکمیلی، ‌در رشته های موجود در این دانشگاه ادامه تحصیل نمایند . متقاضیان می بایست در خواست و مدارک خود را تا تاریخ 1401/11/30 در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه حکیم سبزواری به نشانی : http://www.hsu.ac.ir/talent ثبت نمایند .

  • احراز حداقل یکی از شرایط مندرج در بندهای ۱ یا ۲ و ۳ یا ۴ الزامی است:

1- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال اول و دوم سال تحصیلی99-1398 که تا پایان نیمسال ششم تحصیلی (و یا تابستان متصل به آن) با گذراندن حداقل سه چهارم ( ۳/۴ ) واحد های درسی به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتردانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند

تبصره : طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل شیوع کرونا برای دانشجویانی که در نیمسال های دوم 1399-1398 و اول و دوم 1400-1399 در حال تحصیل بوده و در کارنامه حذف واحد داشته اند، با تایید دانشگاه مبدا شرط حداقل واحد گذرانده به میزانی که حذف واحد داشته اند و حداکثر تا 4 واحد قابل کاهش می باشد. ضمناً میزان سه چهارم واحد به سمت پایین گرد و به عدد صحیح تبدیل شود.

2- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی 1399که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود، جزء 20درصد برتر دانشجویان  باشند.

تبصره 3 آیین نامه : چنانچه بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده ، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا ، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت دو سوم پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد،در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه ، با اولویت رتبه متقاضیان در قالب ظرفیت دو سوم آن رشته می باشد.

نکته: فرم گواهی معدل و ریز نمرات برای متقاضیانی که در شش نیمسال فارغ التحصیل می شوند باید تا پایان نیمسال پنجم و در مقایسه با ورودی های سال قبل همان رشته تکمیل گردد و مجدداً در شهریور ماه و پس از فارغ التحصیلی این فرم را تا پایان نیمسال ششم و در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال ورودی های سال گذشته همان رشته تکمیل و ارائه گردد.

3- برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور با ارایه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد

دیگر موارد مهم:

  • پذیرش در رشته تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
  • دانشجویان دوره کارشناسی که حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی (و نهایتاً 1402/06/31) دانش‌آموخته شوند می توانند در این فراخوان تقاضا دهند.
  • دانش آموختگان ورودی بهمن 97به شرط دانش آموختگی در 8 نیمسال می توانند درخواست خود را ارائه نمایند.
  • تغییر رشته یا محل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه مجاز نیست.
  • دانشجویان مهمانی ، انتقالی یا تغییر رشته باید در مجموع دانشگاه اول و دوم در 8 نیمسال فارغ التحصیل شوند. و تعیین رتبه با دانشجویان دانشگاهی انجام شود که دانشجو از آن دانشگاه مدرک دریافت نماید.
  • در خصوص دانشجویان تغییر رشته در صورت تایید معاونت آموزشی دانشگاه یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می گردد.
  • دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته در این آیین نامه نمی توانند شرکت نمایند .
  • دانش آموختگان کارشناسی پیوسته که از طریق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره یاد شده وارد شده اند می توانند در این آیین نامه شرکت نمایند .

مراحل و مدارک ثبت نام اینترنتی :

  • ثبت درخواست صرفا در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان به نشانی Http://Www.Hsu.Ac.Ir/Talent صورت می پذیرد(لینک ثبت نام در پایین صفحه)
  •  ( دانشجویان حکیم سبزواری بایستی فرم گواهی رتبه خود را از آموزش دانشکده تهیه و در سامانه بارگذاری نمایند .) و دانشجویان دیگر دانشگاه ها نامه رسمی با سربرگ و مهر آن دانشگاه به معاونت اموزشی دانشگاه حکیم سبزواری ارسال نمایند ویا اسکن آن نامه را در طی ثبت نام اینترنتی در بخش مربوطه بارگذاری نمایند.)
  • اسکن صفحه نخست شناسنامه
  • اسکن کارت ملی
  • اسکن عکس(۴×۳) پرسنلی
  • اسکن ریز نمرات تا پایان نیمسال ششم
  • پرداخت الکترونیکی – مبلغ 850.000 ریال ( معادل هشتاد و پنج هزار تومان )در صورت عدم پرداخت پرونده قابل برررسی نخواهد بود .
  • توجه ( مهم )(ممکن است برخی رشته ها تا زمان کنکور کارشناسی ارشد در این لیست حذف ویا اضافه گردد)
  • شماره تماس کارشناس استعداد درخشان 05144012879– خانم سیما حسین زاده 

جهت دریافت لیست رشته های کارشناسی ارشد کلیک نمایید

نمونه گواهی معدل دانلود نمایید