نخستین نشست رؤسای دانشکده‌های الهیات سراسر کشور در روز چهارشنبه ۲۰/ ۱۰/ ۹۶ به میزبانی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی تشکیل گردید. دکتر سید محمد کاظم علوی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه حکیم سبزواری، در این نشست حضور یافت. در این نشست مقرر گردید که جهت گسترش همکاری‌های بین‌ دانشکده‌های الهیات سراسر کشور، دبیرخانه‌ی دائمی تشکیل گردد و در هر نیمسال نشست رؤسای دانشکده‌های الهیات در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار گردد تا به تبادل اطلاعات و تجارب پرداخته و به مهم‌ترین مشکلات و مسایل فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی دانشکده‌های الهیات پرداخته شود. از مصوبات دیگر این جلسه تدوین آیین‌نامه دبیرخانه و بررسی آن در جلسه‌ی آتی، دعوت از یکی از گروه‌های دانشکده‌های الهیات جهت حضور در جلسه و تخصصی شدن بحث از گروه‌های آموزشی و نیز تعیین مکان برگزاری جلسه‌ی آتی بود. بر این اساس نشست آتی این دبیرخانه در اردیبهشت در دانشگاه مازندران برگزار خواهد گردید.
در این نشست علاوه بر رئیس و هیات رئیسه‌ی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی،‌رؤسای دانشکده‌های الهیات دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه قم، دانشگاه مازندران، دانشگاه یزد، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، دانشگاه زاهدان و دانشگاه ایلام شرکت داشتند.
رؤسای دانشکده‌های الهیات در ادامه این نشست به بازدید از دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز آثار و مفاخر دانشگاه فردوسی پرداخته و در جریان تاسیس موزه آثار و مفاخر دانشگاه فردوسی قرار گرفتند.