استاد رحیم پور ازغدی در  جمع اساتید و دانشگاهیان بسیجی سبزوار گفت: بزرگترین مشکل فعلی کشور نبود حلقه وصل بین ایدئولوژی و استراتژی است.

به گزارش روابط عمومی کانون بسیج اساتید شهرستان سبزوار ، نشست هم اندیشی اساتید و دانشگاهیان بسیجی شهرستان با موضوع ” آسیب شناسی فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی ایران”با سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی در تالار بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست گفت: مشکل تبدیل نظر به عمل و مشکل از واقعیت تا آرمان، مشکلی است که در سالیان گذشته برای آن کار هدفمند و موثر زیادی انجام نشده است.

وی افزود: انقلاب وقتی اتفاق می‌افتد که ساختار سیاسی تغییر ناپذیر باشد و در پی انقلاب باقی انقلاب ها و اصلاح امور اتفاق خواهد افتاد، انقلاب اسلامی از نظر ایدئولوژی، بسیار قوی بوده و هست، اما ما در برخی امور موفق، در برخی غیر موفق و در برخی نیمه موفق بوده ایم و دو انحراف در انقلاب ما اتفاق افتاده است، یک عده از مسئولین برایشان رفع مشکلات سخت بود، اینها افرادی بودند که ناکارآمدی خود را اینگونه بیان کردند که شعارها و آرمان‌های انقلاب درست نبوده است و برخی از مسئولین نیز  شعاری عمل کرده اند و حرف های بزرگ زدند ولی از انجام امور جزئی نیز عاجزند.

استاد رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه مسئولین ما همگی از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، تصریح کرد: این موضوع نقش ارزنده دانشگاه را نمایان می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: شعار دادن خطر حذف ارزش ها را بیشتر می کند چون شعار دادن ما غلیظ است و عمل‌ها رقیق اتفاق می‌افتد و اینجاست که فاصله بین آرمان و واقعیت ها خطرناک است و این نشان دهنده این است که نظام آموزشی ما در یک جا دارای خلا است.

استاد رحیم پور ازغدی در پایان اثر استاد در دانشگاه بر دانشجو را بیش از هر کس دیگری دانستند که می‌تواند تعلیم و تربیت را در کنار هم به دانشجو بیاموزد و عنوان کرد:  در دانشگاه نقش اول، دوم، سوم و چهارم را استاد ایفا می کند این نقش باید آرمان تا واقعیت را حل کند و نیروی درست در دانشگاه تربیت کند.

گفتنی است این نشست با پرسش و پاسخ استادان با استاد رحیم پور ازغدی پایان یافت.