در آستانه روز ملی بسیج اساتید، دومين اردوى راهيان پيشرفت در سال 1402 با حضور اساتید بسیجی رشته های مهندسی از مجتمع مس شهر بابك(ميدوك) در شهرستان شهر بابك برگزار شد.
این مجتمع صنعتی يكي از بهره ورترين مجتمع هاي توليد در زمینه تولید مس مي باشد.در این بازدید اساتید بسیجی از بخشهاي مختلف خطوط توليد و اتاق كنترل بازديد و از نزديك با توضيحات مديران هر بخش با مراحل فني توليد آشنا شدند و سپس در جلسه اي با حضور مديران مجتمع به بحث و تبادل نظر موضوعات مورد علاقه طرفين پرداخته شد.
اساتید بسیجی در این بازدید با اشاره به ظرفيتهاي مختلف همكاري دانشگاه های سبزوار با صنعت، خواستار همکاری در جهت رفع مشکلات علمی این صنعت شدند. در ادامه مدیر مجتمع مس مسدوک اعلام آمادگی خود را در زمينه قراردادهاي مشاوره اي با تيم هاي مشورتي از دانشگاه،برقراري فرصتهاي مطالعاتي براى اساتيد،توسعه همكاري هاي ميان رشته اي ،جذب دانشجويان در دوره هاي كاراموزي،برگزارى دوره هاي آموزشي مختلف و همچنين حل مشكل خاص همچون سيستم هاى خنك كننده دستگاه ها،جايگزيني روغن و گريس هاي خارجي با داخلي را بیان نمودند.
گفتنی است اساتید بسیجی در پایان این اردو با حضور در مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.