به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید شهرستان سبزوار در این نشست که با حضور مسئولین ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار، اعضای هیات رئیسه دانشگاه و اساتید بسیجی شهرستان برگزار شد، حجه الاسلام ایمانی خواه مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری با بیان قسمت هایی از سیره و سبک شهید چمران ایشان را مهاجر الی الله و مجاهد فی سبیل الله دانستند که از تمام منافع دنیوی دست کشیده و به سوی آرمان خود حرکت کرد.
در ادامه این نشست مسئول کانون بسیج اساتید شهرستان سبزوار با خیر مقدم به میهمانان و با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای جمهوری اسلامی ایران خصوصا دکتر مصطفی چمران فرا رسیدن روز بسیج اساتید را به حاضرین نبریک گفتند.
دکتر امین کوشکی با اشاره به جمله “من اعتقاد دارم که خدای بزرگ به اندازه درد و رنجی که انسان در راه خدا تحمل می کند پاداش می دهد” از شهید چمران، بیان داشتند: این جمله اوج بزرگی این شهید عزیز را به ما گوشزد می کند.
مسئول کانون بسیج اساتید با بیان قسمت هایی از عملکرد کانون بسیج اساتید شهرستان در سال 1401 افزودند: اجرای بیش از 126 برنامه مختلف در حوزه مختلف سازمانی از توانمندی های اساتید بسیجی در سبزوار است که منجر به احراز رتبه برتر کانون بسیج اساتید شهرستان سبزوار در بین 15 کانون استان خراسان رضوی شده است.
دکتر امین کوشکی در بخشی از سخنان خود مهمترین اولویت کانون بسیج اساتید شهرستان سبزوار را در سال گذشته با توجه به اتفاقاتی که برای کشور رخ داد مسئله “جهاد تبیین” عنوان نمودند و نقش اساتید بسیجی در روشنگری چه در جامعه دانشگاهی و چه با حضور در سطح مدارس و مساجد ارزنده دانستند.
در ادامه حجه الاسلام دکتر خداشاهی نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار با بیان نکاتی از شهید چمران و اشاره به کتاب نگاه به آسمان که قسمتی از زندگی ایشان را بیان می کند گفتند: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حضور حداکثری و تلاش اساتید بسیجی برای حضور حداکثری در انتخابات با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مدنظر است و اساتید بسیجی بایستی به عنوان هادیان تحلیل گر در بین سایر اقشار بسیج حاضر شوند. ایشان اردوهای جهادی را فرصتی مناسب برای اساتید برای خدمت به مردم عنوان کردند و در خاتمه عنوان کردند: اساتید در دانشگاه ها نباید به فضای دوقطبی دامن بزنند هرچند این موضوع به معنی بی تفاوت بودن به فضای نامناسب نیست.
گفتنی است در ابتدای این نشست دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران اصلی نشست 30 هزار استاد بسیجی در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برای حاضرین در جلسه به ایراد سخنرانی پرداختند و از دکتر میلاد جعفرپور به عنوان استاد نمونه بسیجی تقدیر به عمل آمد.