دهمین همایش بزرگ آشنایی با رشته های دانشگاهی با استقبال کم نظیر داوطلبین ورود به دانشگاه ها با هدف آشنایی بیشتر داوطلبان با رشته‌های دانشگاهی و کمک به انتخاب بهتر عصر روز ۳۱ مردادماه در دانشگاه حکیم سبزواری  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مسئول کانون بسیج اساتید شهرستان سبزوار ضمن خیر مقدم به داوطلبین آزمون سراسری و خانواده های ایشان، گفت: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان قطب علمی شمال شرق کشور با ییش از ۱۰۰ رشته آموزشی، حدود ۳۰۰ عضو هیئت علمی و بالغ بر  ۹۰۰۰ دانشجو به عنوان دانشگاه جامع و معین کشور امروز جز دانشگاه های بزرگ و برخوردار کشور است. 

دکتر امین کوشکی افزود: در حوزه های علمی ۷ عضو هیات علمی این دانشگاه جز دانشمندان دو درصد برتر جهان و یک عضو هیات علمی دانشگاه در جمع یک درصد برتر جهان قرار دارند.

مسئول کانون بسیج اساتید شهرستان سبزوار ادامه داد: هر ساله بیش از ۵۰۰ مقاله علمی از اساتید دانشگاه در نشریات بین المللی منتشر می شود که از این تعداد بالغ بر ۱۰۰ مقاله در جمع ده درصد نشریات برتر جهان هستند.

وی با اشاره به جایگاه خوب دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه بندی های بین المللی، از جمله تایمز، نیچر و گرین متریک، افزود: این دانشگاه جز  ۵ دانشگاه کشور است که موفق به ارتقای رتبه در نظام رتبه‌بندی بین المللی تایمز شده‌ است.

دکتر کوشکی گفت: در حوزه های فرهنگی و فعالیت های علمی دانشجویی دانشگاه های حکیم جز دانشگاه های برتر کشور است، همچنین در بخش ورزشی سال گذشته تفاهم نامه راه‌اندازی اولین آکادمی هندبال و دارت و ورزش های زورخانه ای کشور در این دانشگاه منعقد شد.

این مقام مسئول با اشاره به سیاست های دانشگاه در حوزه های کارآفرینی، افزود: مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری با میزبانی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور توانسته برای حدود ۳۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی ایجاد اشتعال نماید.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری کارآفرینی دانشگاه به عنوان مرکز کارآفرینی برتر استان خراسان شناخته شده است.

دکتر کوشکی افزود: خوشحالیم که اعلام کنیم مجوز تاسیس دومین پردیس دانشگاهی کشور توسط دانشگاه حکیم سبزواری اخذ شده است که این مهم خبر بسیار خوبی جهت اشتغال دانشجویان دانشگاه است.

مسئول کانون بسیج اساتید شهرستان سبزوار در ادامه با اشاره به مشکلات و سختی هایی که دانشجویان غیر بومی  تجربه می کنند، تاکید کرد:  دانشگاه حکیم سبزواری با امکانات بی نظیر علمی، آموزشی و رفاهی جز برترین دانشگاه های شرق کشور پذیرای داوطلبین سبزواری است.

وی با توصیه به تلاش و پشتکار به داوطلبن ورود به دانشگاه، ادامه داد: انتخاب صحیح و آگاهانه رشته تحصیلی و دانشگاه، متناسب با علایق و توانمندی های داوطلب، با علم به شرایط و شناخت مناسب نسبت به علاقمندی داوطلبین دانشگاه ها میسر می شود.

در بخش دوم این همایش دکتر پرهیزگار از مشاوران مجرب و مطرح کنکور به روزترین اطلاعات لازم درخصوص رشته های تحصیلی را به شرکت کنندگان و خانواده های آنها به منظور اخذ بهترین تصمیم در انتخاب رشته کنکور سراسری ارائه کرد.

 همچنین در بخش پایانی مراسم از داوطلبین سبزواری که رتبه های برتر آزمون سراسری ۱۴۰۲ را کسب کرده بودند با با حضور مسئولین شهری و دانشگاهی تقدیر به عمل آمد.