سالن آمفی تئاتر هنربخش

به یاد دانشمرد بزرگ سبزوار دکتر محمد حسن هنر بخش “پدر دانشگاهی غرب خراسان ” این سالن در سال ۱۳۹۵ به نام ایشان نام گذاری شد.
دکتر محمد حسن هنربخش یکی از فرزندان شايسته سبزوار از چهره های علمی برجسه کشور است. مرحوم دکتر هنربخش از موسسان دانشگاه پلی تکنیک تهران و موسس دانشگاه کار سبزوار، از اولین دانش آموختگان و روسای دانشگاه علم و صنعت ایران، درسال ۱2۹۴ در سبزوار متولد شد. استاد پس از اخذ دیپلم وقبول در دانشکده پزشكی به دليل عدم علاقه از این رشته انصراف داد و در رشته مهندسي برق و ماشین در هنرسرای عالی (نام سابق دانشگاه علم و صنعت ایران) مشغول به تحصیل و در سال ۱320 از آنجا فارغ ااتحصیل گردید. دکتر هنربخش در سال ۱۳۴۲ موفق به اخذ درجه دکتری فیزيك اتمي از مركز بين المللی فرانسه (تحت نظردانشگاه سوربن) می شود و پس از بازگشت به ایران به مدت 5 سال – طی سال های 43تا48- ریاست هنر سرای عالی را به عهده می گیرد.

او ازسال 4۹ تا ۵۴ ریاست دانشگاه کار را بر عهده داشت و از سال ۱۳۵4 نیز مشغول راه اندازی کارخانه فولاد اهواز می شود و کارخانه را به سود آوری می رساند.
دانشگاه كار يا مجتمع صنعتي كشور كه در چندين شهر شعبه داشت در سبزوار به ابتكار استاد هنربخش در ساختمان واقع در 5 کیلومتری سبزوار تاسیسن شد و اولین دوره ی آن در سال ۱۳۵۴ دانشجو گرفت.

به اعتبار این اقدام می توان دکتر هنربخش را پدر دانشگاهی غرب خراسان نامید. زیرا تا پش از آن تاریخ در هیچ یک از شهرهای نیمه ی غربی خراسان در دوره معاصر دانشگاهی تاسیس نشده بود.

سالن آمفي تئاتر هنربخش با ظرفيت حدودي 250 نفر در دانشكده فني و مهندسي واقع شده است.

♦ جهت اطلاع از وضعيت سالن و هماهنگي رزرو با شماره (44012771-051) تماس بگيريد.