هسته محاسبات سریع حکیم

[notification type=”alert-danger” close=”false” ]
[tabs class=”yourcustomclass”]
[tab title=”معرفی ” active=”active”]

امروزه، محاسبات یکی از ابزارهای ضروری در شبیه سازی ها و تحلیل پدیده های گوناگون در عرصه های علمی و صنعتی  می باشد. انجام محاسبات سنگین و زمانبر، نیاز صنعت و دانشگاه را به مراکز محاسباتی را روز به روز عیان تر می سازد و مطالعات و آزمایشات جدید  بویژه در رشته های مهندسی و علوم به شدت نیازمند پردازش ها و محاسبات بالادستی سریع می باشند. ایجاد مراکز پردازش سریع با بهره‌گیری از پردازش موازی بر روی ابررایانه‌های پرقدرت از نوع کلاستر امکان اجرا و انجام محاسبات حجیم و پیشرفته میسر می سازد.

هسته تحقیقات پردازش‌های سریع دانشگاه حکیم سبزواری  با سرمایه‌گذاری اولیه در سال 1391 در گروه فیزیک دانشگاه سبزوار به بهره‌برداری رسید  . این سیستم شامل دو کامپیوتر 16 هسته ای  همراه با تک سرور فوق سریع بود که در سال 1391 در خدمت محققان و دانشجویان قرار گرفت و در سالهای آتی این ساختار به تدریج کاملتر و مجهزتر گردید.

با توجه به اهمیت دانشگاه حکیم به عنوان دومین دانشگاه بزرگ شمال شرق کشور و استقرار دوره های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری تخصصی در این دانشگاه و همچنین مراکز مهم صنعتی در این شهر اجرا و بهره برداری از این هسته پردازش با استقبال شایانی روبرو گردید تا مسئولین و دست اندرکاران مجموعه چشم انداز و طراحی پیشرفته این هسته را با 400 هسته موازی در دستور کار خود قرار دادند.

[/tab]
[tab title=”اهداف”]

در حال حاضر بهره مندی از این امکانات پردازش‌هاي فوق سريع با دو رویکرد انجام می پذیرد.

کاربردهای داخلی: سرويس‌دهي به اساتید و دانشجويان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگراني که براي انجام پايان‌نامه و تحقیقات درون دانشگاهی خود نيازمند استفاده از سيستم‌هاي محاسبات سريع مي‌باشند. استفاده  این گروه تا سقف حجم محاسباتی تعیین شده از هسته رایگان می باشد.

کاربردهای خارجی: براي استفاده کاربران خارج از دانشگاه در نظر گرفته شده است. هزینه استفاده از سیستم برای اين کاربران براساس نيازمندي‌هاي آن‌ها و مبتني بر حجم استفاده از سيستم به روش اعتباري خواهد بود. نحوه ارائه خدمات، قوانين و مقررات و تعهدات طرفين در اين سرويس‌ها مبتني بر توافقات منعقده بين طرفين خواهد بود.

[/tab]
[tab title=”اعضا”]
[table “” not found /]

 
[/tab]
[tab title=”گروه های تخصصی “]
گروه مکانیک محاسباتی
گروه فیزیک محاسباتی
گروه ریاضی محاسباتی
گروه شیمی محاسباتی
[/tab]
[tab title=”تجهیزات آزمایشگاهی”]
در حال بروزرسانی …
 
[/tab]
[tab title=”مطالب آموزشی”]
در حال بروزرسانی …

[/tab]

[tab title=”ارتباط با ما”]
جهت ارتباط با مدیریت این هسته می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر، نظرات و سئوالات خود را ارسال فرمایید:
تلفن: 44012809 – 051
فاکس: 44012773 – 051
ایمیل: n.rezazadeh@hsu.ac.ir
آدرس پستی: سبزوار، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشکده فنی و مهندسی، گروه مهندسی مکانیک، خانم دکتر رضازاده
[/tab]
[/tabs]
[/notification]