گزارش برگزاری جلسه رئیس شورای صنفی کارکنان دانشگاه حکیم سبزواری با آقای دکترمحبی نماینده مجلس شورای اسلامی

جلسه ی رئیس شورای صنفی کارکنان به همراه تنی چند از همکاران دانشگاه با آقای دکتر محبی نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون موضوع بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری در تاریخ اول شهریور 99 در محل دفتر آقای دکتر محبی صورت پذیرفت.

در این دیدار ابتدا رئیس شورای صنفی کارکنان دانشگاه  ، ضمن تشکر از دکتر محبی بابت توجه ویژه ایشان به مشکلات قشرهای مختلف جامعه و نیز اهتمام ایشان برای انجام ملاقات های حضوری با مردم به صورت گسترده ، خواستار پیگیری تبعض بوجود آمده بین کارمندان دستگاه های مختلف شدند.

در ادامه آقای مهندس حسینی از همکاران دانشگاه ضمن بیان مشکلات بوجود آمده در خصوص اجرای ناقص بخشنامه مذکور خواهان تخصیص کامل آن به کارکنان دانشگاه ها مطابق با وزارت بهداشت شدند. ایشان تصریح کردند ، با وجود این که هر دو وزارتخانه تحت قانون احکام دائمی توسعه کشور هستند و به صورت هیات امنایی اداره می شوند ولی متاسفانه وزارت علوم این مصوبه را به 30 درصد کاهش داده ولی وزارت بهداشت آن را به صورت کامل اجرا نموده که نتیجه آن افزایش 45 درصدی حقوق کارکنان بوده در حالی که برای کارکنان وزارت علوم تنها 15 درصد افزایش را دربرداشته است!

ایشان با بیان این که اجرای ناقص این مصوبه که توسط هیات امنای مرکزی صورت پذیرفته، سبب اختلاف حقوق بین کارکنان دانشگاه ها و سایر دستگاه های دولتی شده است تاکید نمودند که آیا کارکنان دانشگاه ها با دیگر کارکنان دستگاه های اجرایی متفاوت هستند و آیا هیچ نهاد نظارتی نباید از مسئولین وزارتی سوال نماید که چرا چنین اقدامی نموده و معیشت 50 هزار کارمند زیرمجموعه وزارت علوم را آن هم در شرایط اقتصادی کنونی نادیده گرفته اند!!!

در ادامه خانم سجادی نیا از دیگر همکاران دانشگاه به بیان عدم تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی  به پیمانی پرداختند و ضمن ارائه مستندات تصریح نمودند که متاسفانه با وجود سهیمه های لازم از سال 91، سازمان اداری استخدامی مجوزهای مذکور را دپو نموده و تنها راه تبدیل وضعیت نیروها را شکایت به دیوان عدالت عنوان نموده است. ایشان بیان نمودند که چرا همکاری با 20 سال سابقه و حتی بیشتر ، و با وجود پیش بینی های قانون هنوز باید قراردادی باشد  درحالی که تبدیل وضع همکاران قراردادی هیچ گونه بار مالیِ اضافه  برای سازمان و دولت در بر نخواهد داشت .

در ادامه آقای دکتر محبی ضمن تاکید بر رعایت عدالت و دوری از هر گونه تبعیض تصریح کردند که مسئولین باید اقداماتی را جهت افزایش انگیزه کارکنان صورت دهند تا افق روشنی برای ایشان متصور باشد نه این که با این گونه اقدامات سبب کاهش انگیزه کارکنان گردند. همچنین ایشان قول مساعد جهت پیگیری موضوعات فوق را مبذول داشته و بیان نمودند که این موضوع را با مسئولین وزارتی در میان خواهند گذاشت و خواستار پاسخگویی آنان خواهند شد و در صورت لزوم در صحن علنی مجلس مطرح می نمایند.

در انتها آقای عباسپوران با اشاره به مشکلات پیش روی کشور(تحریم و کرونا) ، دو معضل اساسی ِ نبودِ مدیرت و نظارتِ اصولی را مشکلات بدتری برخواندند و خواستار پیگیری به سرکار آمدن مدیرانی کاربلد ، شجاع و متعهد در راس دستگاه های اجرایی شدند و بیان نمودند مشکلات کنونی جامعه حاصل بر سر کارآمدن مدیرانی است که مولفه های مذکور را ندارند.