برگزاری نشست به مناسبت هفته ملی جمعیت با حضور مسئول نهاد مقام معظم رهبری و مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان و خانواده با اساتید گروه معارف

 

 

نشست هم اندیشی با اساتید گروه معارف به مناسبت هفته ملی جمعیت برگزار شد. در این جلسه که با حضور مسوول نهاد مقام معظم رهبری و مشاور رییس در امور بانوان و خانواده و اساتید گروه معارف برگزار گردید، بیان شد که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و توسط رئیس جمهور ابلاغ گردید که در راستای اجرای این قانون، ستاد ملی جمعیت با عضویت مجموعه ای از مسولین ارگانهای مرتبط تشکیل گردید . در این راستا بخشی از مسولیت به عهده دانشگاه‌ها قرار داده شده است که گروه معارف در راستای تبیین این موضوع و ایجاد تفکرات محوری این موضوع و پاسخ به شبهات اقتصادی یا تربیتی نقش مهمی را به عهده دارد.
طبق بررسی های موجود تک فرزندی و بی فرزندی و سالمندی از چالش های مهم جمعیتی کشور است و سیاست‌های موجود نه به دنبال افزایش جمعیت بلکه به دنبال تعادل جمعیتی است .
روز شمار هفته ملی جمعیت :
شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در آرزوی فرزند(باروری)
یکشنبه ۲۵ اردیبهشت فرزند تنهایی من (آسیب های تک فرزندی)
دوشنبه ۲۶ اردیبهشت خانواده دوستدار فرزند (فرزند پروری)
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت وچهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به ترتیب پدر ، مادر و حس خوب زندگی(والدین و صمیمیت زندگی) و زندگی سالمندی من (سالخوردگی جمعیت)
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت می خواهم زنده بمانم( سقط و قتل جنین)
جمعه ۳۰ اردیبهشت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (قانون فرزند اوری)