رشته های مرکز

رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت 

 کارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت ساخت یکی از گرایشهای دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران می باشد. برای موفقیت در پروژه های عمرانی داشتن دانش و مهارت های فنی پروژه کفایت نمی­کند، بلکه نیاز به توانایی و مهارت های مدیریتی نیز می باشد.

هدف دوره، تربیت دانش آموختگانی است که از توانایی و دانش کافی در جهت برنامه ریزی، کنترل و مدیریت پروژه­ها برخوردار باشند. از طرف دیگر این گرایش فقط محدود به مدیریت نیستبلکه مهندسی را نیز در بر می­گیرد. به عبارت دیگر فارغ التحصیلان این رشته مهارت­های لازم در تمام زمینه های مدیریت مانند امور قراردادها، برنامه ریزی و کنترل پروژه ها، هدایت و رهبری منابع انسانی را کسب می کنند،

همچنین با زمینه های فناوری و اجرای سازه های مهم مانند پل ها، بنادر، سیلوها و ساختمان های مسکونی و اداری و مواد و مصالح ساخت آشنا می شوند.

رشته مدیریت ورزشی – مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی 

رشته ژئومورفولوژی گرایش ژئومورفولوژی و آمایش محیط

 مهارت های دانش آموختگان

 دانش آموختگان این دوره می توانند علاوه بر آموزش و یا پژوهش در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، در مدیریت و اجرای تمام پروژه های عمرانی فعالیت نمایند.

بر همین اساس تمامی وزارتخانه ها و سازمان­های دست اندرکار ساخت و ساز مانند وزارت راه و ترابری، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت نفت، وزرات نیرو، وزارت صنایع، شهرداری­ها،

نظام مهندسی و شرکت­های مشاور و پیمانکار می­توانند از همکاری دانش آموختگان این دوره در جهت ارتقاء کیفی و کاهش مدت و هزینه پروژه­ها بهره بگیرند.

  طول دوره و شکل نظام:

  برنامه ­ های درسی این دوره برای چهار نیمسال طرح ریزی شده است. طول هر نیمسال 16 هفته آموزشی کامل است. مدت هر واحد درس نظری، آزمایشگاهی و عملی به ترتیب 16و 32 ساعت می ­ باشد.

اکثر دروس دارای پروژه می­باشند، انجام پروژه­ها توسط دانشجویان خارج از ساعت درسی انجام می ­ شود و گزارش ­ های پروژه توسط اساتید مورد ارزیابی قرار داده می ­ شود.

برای اخذ داده ­ ها در جهت انجام پروژه ­ ها ضروری است که دانشجویان به شرکتها و یا سازمان­ها مراجعه نموده و از نرم افزارهای مربوطه استفاده نمایند.

هدف و نحوه انجام هر پروژه در سر فصل دروس ارائه شده اند. به دلیل آن که این پروژه­ها خارج از ساعات درسی انجام می شود ساعات مربوط به آنها در ساعات نظری منظور نشده­ است .

اطلاعات تماس:

نشانی :خراسان رضوی-سبزوار-توحید شهر-دانشگاه حکیم سبزواری

سازمان مرکزی -مرکز آموزش های آزاد و مجازی

نشانی پست الکترونیکی :s.hossrinzadeh@hsu.ac.ir

شماره های تماس:9-05144012878

آمار سایت

کاربران حاضر: [wpstatistics stat=”usersonline”]
بازدید امروز: [wpstatistics stat=”visits” time=”today”]
کل بازدیدها: [wpstatistics stat=”visits” time=”year”]