محدوده کاربرد :

 به استناد ماده ۱۰۵ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی و ماده ۷۷ آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به شماره ۲۷۳۲۹۸/۱۵ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۰ به عضو شاغل، بازنشسته یا هر یک از ورثه بلافصل وی در صورت ازدواج دائم و در هر مورد فقط یکبار کمک هزینه ای تحت عنوان کمک هزینه ازدواج پرداخت می گردد.


ورودی ها :

به منظور انجام مناسب فرایند کاری این اداره ورودی هایی که مبنای انجام کار می باشند عبارتند از:

               ۱) ارائه درخواست برقراری کمک هزینه ازدواج به معاونت اداری و مالی دانشگاه

               ۲) ارائه مدارک مورد نیاز جهت پرداخت


مسئولیت و اختیار:

۱) مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه(اداره کارگزینی و رفاه) : مسئولیت بررسی مدارک و درخواست ها ازسوی متقاضیان،و صدور نامه پرداخت کمک هزینه ازدواج  را بر عهده دارد .

۲) مدیریت مالی دانشگاه (اداره دریافت و پرداخت) : مسئولیت بررسی و پرداخت کمک هزینه ازدواج را بر اساس نامه صادره از سوی  کارگزینی برعهده دارد.


شرایط :

۱) هرکارمند فقط یک بار حق استفاده از این کمک هزینه را دارد.

۲) برای هر فرزند فقط یک بار کمک هزینه ازدواج تعلق می گیرد .

۳) در صورتیکه والدین هر دو شاغل باشند اولویت دریافت کمک هزینه با سرپرست خانواده(پدر) می باشد

۴) در صورتی که فرزندشاغل باشدمی تواند نسبت به دریافت کمک هزینه ازدواج از محل کار اقدام و در صورتیکه در محل کار از شرائط مقرردر قانون برخوردار نباشد با ارائه گواهی عدم پرداخت از محل کار ، از طریق سازمان محل کار پدر یا مادر می تواند کمک هزینه دریافت نماید.


  مدارک لازم :

۱) تصویر آخرین حکم کارگزینی کارمند (شاغل یا بازنشسته)

۲) تصویر صفحات شناسنامه شخص (عضو یا فرزندان) و همسر وی

۳) اصل و تصویر صفحات ۴،۳،۲،۱ سند ازدواج ( همچنین ارائه تصویر صفحه ۱۸ سند ازدواج در صورتی که مادر کارمند و پدر دارای شغل آزاد باشد، الزامی است)

۴) تصویر گواهی ابطال دفترچه بیمه مزدوج یا تکمیل فرم افزایش عائله مندی بیمه برای کلیه صندوق ها

۵) درخواست کتبی کارمند شاغل یا بازنشسته

۶) در صورت شاغل بودن فرزند نامه ای مبنی بر اینکه کمک هزینه ازدواج از محل کار دریافت ننموده است.


مدت زمان استفاده :

فقط یکبار در طول عمر شخص (عضو یا فرزندان)


 دستورالعمل :

۱) ارسال یا ارائه درخواست جهت برقراری کمک هزینه ازدواج به همراه مدارک لازم به معاون اداری و مالی دانشگاه

۲) ارسال درخواست توسط معاون اداری و مالی به مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه

۳) ارسال درخواست از سوی مدیر امور اداری و پشتیبانی به اداره کارگزینی جهت بررسی درخواست و مدارک

۴) بررسی مدارک ارائه شده توسط کارشناس کارگزینی

۵) صدور معرفی نامه جهت پرداخت کمک ‌هزینه ازدواج به پیوست مدارک لازم از طریق اتوماسیون اداری (به استناد ماده ۱۰۵ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی و ماده ۷۷ آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی دانشگاهها و موسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به شماره ۲۷۳۲۹۸/۱۵ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۰)

۶) تایید معرفی نامه صادره به ترتیب توسط: رئیس اداره کارگزینی و رفاه، مدیر اموراداری و پشتیبانی و معاون اداری و مالی

۶) امضاء نامه و ارسال آن به مدیریت امور مالی  به همراه مدارک مورد نیاز جهت پرداخت کمک هزینه

۷) پرداخت یا واریز کمک هزینه ازدواج توسط مدیریت امور مالی واحد


مبلغ :

۱) به استناد ماده ۱۰۵ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه به شماره ۲۷۳۲۹۸/۱۵ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۰ پنج برابر حقوق رتبه و پایه استادیار مرتبه یک

۲) به استناد ماده ۷۷ آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی دانشگاه به شماره ۲۷۳۲۹۸/۱۵ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۰ سه برابر حقوق رتبه و پایه یک کاردان مقدماتی

 


خروجی :

با توجه به اقدامات انجام شده که دستورالعمل آن در بالا تشریح گردید خروجی حاصل از این اقدامات عبارت است از:

  صدور نامه مجوز پرداخت کمک هزینه ازدواج توسط اداره کارگزینی و رفاه به مدیریت امور مالی .