سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دومین دوره از مسابقات رباتیک دانشگاه حکیم

دومین دوره از مسابقات رباتیک دانشگاه حکیم در روز ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شد .
چهار دوره این مسابقات در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به صورت درون دانشکده ای و در سطح دانشجویان رشته مهندسی برق در سنوات گذشته برگزار شده بود .
سال گذشته بعد از دوسال دوری از فضای واقعی دانشگاه (به دلیل شیوع بیماری کرونا)، اولین دوره مسابقات رباتیک کشوری در دانشگاه حکیم به صورت رسمی کلید خورد و مسابقات با استقبال خوب دانشجویان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد .

امسال نیز دومین دوره این مسابقه در سطح کشور فراخوان زده شد که با استقبال دانشگاههای سطح استان مواجه شدیم .
دومین دوره مسابقات رباتیک حکیم سبزواری در سه سطح و بدون محدودیت رشته تحصیلی با شرکت دانشجویان رشته های مهندسی برق ، کامپیوتر و مکانیک برگزار شد:
سطح مقدماتی با حضور ۱۵ تیم دانشجویی
سطح پیشرفته با حضور ۱۵ تیم دانشجویی و آزاد
(یک تیم از دانشگاه پیام نور و دو تیم از شهرستان گرگان )
و سطح دانش آموزی ۶ تیم

مسابقه رباتیک از جمله مسابقات مهارت محور به شمار می آید که به همت مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم ‌ با حمایت های ویژه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به مرحله اجرا درآمد .
هدف و رسالت مرکز کارآفرینی در جهت برگزاری مسابقات مهارت محور ، به مرحله ظهور درآوردن آموخته های تئوری دانشجویان است که در این مسیر دانشجویان ضمن فراگیری مهارت های عملی و حرفه ای مناسب آماده ورود به بازار کار یا ایجاد کسب و کار میشوند.

نکته جالب توجه در دومین دوره مسابقات رباتیک حضور نمایندگان شرکت های خصوصی و دانش بنیان فعال در حوزه برق و کامپیوتر در روز برگزاری مسابقات بود که هدف آن ها جذب نیروی انسانی توانمند از بین شرکت کنندگان مسابقه بود.

مرکز کارآفرینی و نوآوری با بازوی توانمند اجرایی که در حوزه دانشجویی دارد می تواند با همکاری گروه های آموزشی به انجام فعالیت های مشابه اقدام نماید .

برگزاری موفق مسابقات رباتیک و همچنین بوت کمپ کارآفرینی حقوق نشان داد که توان دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در صورتی که پشتیبانی اساتید گروه را داشته باشند به شدت بالا و قابل ستایش است. در این مسیر حمایت همه جانبه مرکز کارآفرینی و نوآوری به لحاظ مادی و معنوی و اجرایی فراهم خواهد بود.

.

در پایان از حمایت های بی دریغ ریاست دانشکده برق جناب آقای دکتر ایلدرآبادی ، اساتید دانشکده برق بویژه دانشجویان ساعی و پرتلاش رشته مهندسی برق که در اجرای این مسابقه مرکز کارآفرینی و نوآوری را یاری کردند صمیمانه تشکر و قدردانی میکنیم.

با تشکر از :
کارشناس محترم مرکز کارآفرینی جناب آقای پارسایی سرشت،
جناب مهندس محسن استیری (دبیر علمی دانشجویی مسابقه )
جناب آقای امین رمضانی (منتور مسابقه)
جناب آقای مهندس محمد طزری (داور بخش دانشجویی مسابقه)،
و اساتید بزرگوار و داوران مسابقه جناب دکتر قربانزاده، سرکار خانم مهندس فصیح فر، جناب دکتر توکلی دبیر علمی مسابقه و تمام دانشجویان عزیز رشته مهندسی برق دست اندرکار این مسابقه
آقایان : مهدی مشکانی, حسین چوپان ،قلی زاده ،درودی و امیر حسین صاحب الزمانی
خانمها: سمن همراه و زینب طبسی

 

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

آخرین اخبار: