از آنجایی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی،امروزه به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده و افراد کمتر در دنیای واقعی سیر می‌کنند،متاسفانه شاهد بسیاری از بیماری های روحی،جسمی و اخلاقی در میان مردم و به خصوص جوانان هستیم.
مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم،تغییر سبک زندگی سنتی به سمت مدرنیته شدن با وارد شدن شبکه های مجازی در عصر تکنولوژی و فناوری، را یکی از هزاران نکات مثبت، در تلفیق دنیای مجازی با دنیای واقعی بشر عنوان کرد و گفت:چشم پوشی از نکات مثبت این واقعه اجتماعی، متاسفانه شاهد لطمات بسیاری ر بر پیکره زندگی فردی و اجتماعی خانواده ها و به خصوص جوانان با استفاده نادرست از سوی کاربران هستیم که برخی از این صدمات غیرقابل جبران می باشد.
رحیم زاده،ضمن ابراز تاسف از مشغولیت های غیرضروری و افراطی جوانان و به خصوص دانشجویان به دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی،خواستار حضور بیشتر و به موقع دانشجویان در فعالیت های علمی،فرهنگی و اجتماعی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شد.
وی،کمترین صدمات ناشی از حضور بی رویه دانشجویان در فضای مجازی را،افسردگی مزمن در نهاد هر دانشجو عنوان کرد و افزود:خستگی مفرط،بی حوصلگی،عدم توجه به درس،عدم حضور در فعالیت ها اجتماعی و گروهی  از نتایج سوء استفاده از این شبکه ها می باشد.
وی در ادامه،حوزه فرهنگی را بهترین مکان برای انسجام  افکار  و ایده های دانشجویی معرفی کرد و گفت: وجود حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها،با وجود بسیاری از کانون های فرهنگی،اجتماعی،انجمن های علمی،تشکل ها،بستر ساز مناسب و محیطی قابل اعتماد برای شکوفایی توان مندی ها،شناسایی و هدف مندی استعدادها و به ظهور رساندن بسیاری از غیرممکن ها،می باشد.
این استاد دانشگاه،عمر جوانان را بهترین فصل رویش و به فعلیت رسیدن افکار در مسیر درست در جهت تعالی اهداف ارزشمند و اصولی دانست و گفت:جوانان باید از این فرصت کوتاه دانشجویی به عنوان کسب مهارت های مدیریتی،مسئولیتی و کسب علم آموزی استفاده نمایند تا برای پذیرش مسئولیت های خطیر در زندگی فردی و اجتماعی به آمادگی لازم برسند.
رحیم زاده،با تاکید بر حمایت مسئولین و کارشناسان فرهنگی از دانشجویان،ابرازداشت: دانشجو باید با رعایت اصول اخلاقی و اشراف به آیین نامه ها،بهترین فعالیت های فرهنگی را با حمایت های مادی و معنوی کارشناسان انجام دهد و این مهم میسر نمیشود مگر با حضور در حوزه معاونت فرهنگی و آشنایی با ساز و کارهای اداری و سازمانی.