در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی با مضامین دینی و مذهبی،معاونت فرهنگی دانشگاه حکیم با مشارکت دبیرخانه رسمی کانون های مساجد شهرستان،کانونی را با عنوان ” کانون شهدای دانشجو” از سال ۱۳۹۳تاسیس نموده است.
آبان ۱۳
معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه،در این باره گفت:با توجه به نقش مساجد به عنوان پایگاه آموزش و گردهمایی های مذهبی و دینی،برآن شدیم تا با تقویت این سنت اسلامی، و با حمایت کانون مساجد شهرستان سبزوار،کانونی را با عنوان”کانون شهدا”در کنار دیگر کانون های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با رویکرد دینی برپا نماییم.
دکترکشاورز ضمن اعلام رضایت از فعالیت های دوسالانه این کانون گفت: کانون شهدا تاکنون توانسته است بسیاری از فعالیت ها و  مناسبت های مذهبی و جشنواره های قرآنی را به خوبی برگزار نماید.به همین منظور کانون شهدای دانشجو با مشارکت نهادرهبری،در ترم جاری با مرکزیت دو محل اجرایی در مهدیه دانشگاه و طبقه۱- به فعالیت های خود،می پردازد.
وی،انسجام فعالیت های مذهبی و قرآنی، مشارکت دانشجویان،برنامه ریزی و تدوین برنامه های متنوع را از نیازهایی برشمرد که در برخی از مناسبت ها به چشم می خورد که کانون شهدا سعی در فراهم نمودن شرایطی مساعد دارد.
لازم به ذکر است دبیراجرایی کانون شهدا،برعهده آرش میرشکاری از فعالین حوزه فرهنگی و دفترنهادرهبری می باشد.