۱۲۳۳
حجت الاسلام کشاورز ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی،به فراموشی سپرده شدن این نیاز معنوی و فرهنگی اشاره کردوگفت: متاسفانه با توجه به جمعیت جوان کشورایران،آمار علاقه و توجه به امر کتاب خوانی،رو به نزول است که این نشان دهنده،موفق بودن فرهنگ بیگانه است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی، نوجه به حقوق و ارزش کتاب را منحصر به گنجاندن در کتابخانه های چوبی و جمع آوری کتاب های نفیس،از سوی عده ای از مردم را،فعالیتی غلط ندانست و افزود:برخی علاقه دارند با جمع آوری و ایجادکلکسیونی از کتاب های خطی و جلدهای زرین کوب،حق خود را به کتاب ادا نمایند در صورتیکه این کار فقط جنبه سرگرمی دارد و بی بهره ماندن از رهنمودهای آن، ما را از مسیر واقعی و درست زندگی،دور می کند.
دکترکشاورز،اولین سفارش به امر خواندن را منحصرآ  توجه به آیات و تدابیر قرآن عنوان کرد و گفت: جوانان می توانند برای رهایی از مشکلات،خستگی ها و ایجاد انگیزه معنوی،با خواندن یک صفحه قرآن در طول روز،خود را برای سوق دادن به علم آموزی و توجه به ارزش کتاب ،تربیت کنند.
وی،در خصوص نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی در بین جوانان گفت:عادت به کتاب خواندن باید در بین جوانان نهادینه شود اما متاسفانه این شبکه های اجتماعی و موبایل جای کتاب را گرفته اند چنانکه بیشتر افراد رغبت چندانی به مطالعه ندارند و بیشتر ترجیح می دهند دراینترنت بگردند.
این استادانشگاه،ضمن برشمردن نکات مثبت شبکه های مجازی به افراطی برخورد کردن جوانان درباره این شبکه ها اشاره کرد و گفت:گاهی برای خوردن یک لیوان آب هم،باید ازقبل فرد را تربیت کرد که هر کاری را اصولی وبه قاعده انجام دهد اما متاسفانه جوانان ما با تاثیر پذیری منفی از تبلیغات گسترده ای که در بسیاری از زمینه های غیرضروری زندگی در شبکه ها انجام می شود،از مسیر درست منحرف شده اند و با کتاب و کتاب خوانی بیگانه شده اند.
وی خواستار توجه بیشتر جوانان به امر کتابخوانی شد و گفت:مسئولین هم باید با برنامه ریزی و با  اندیشیدن تدابیر قابل اجرا،این فرهنگ را توسعه دهند.