معنای زندگی از دیدگاه علامه طباطبایی با عنوان ” کیش مهر” همزمان با ۲۴ آبان سالروز درگذشت علامه طباطبایی، مفسر عالیقدر و حکیم فرزانه، توسط انجمن علمی علوم قرآن و حدیث  و با همکاری انجمن علمی فلسفه و حکمت اسلامی، درتالار شریعتی برگزار کرد.
۰
دکتر مصطفائی در سخنرانی خود با موضوع «حیات ایمانی در قرآن با تکیه بر تفسیر المیزان» به بحث از روح و انواع آن و مراتب حیات پرداختند و تشریح کردند که طبق آیات قرآن، مایه زندگی و نیز شاخصه انسانیت انسان، روح الهی اوست و انسان در پرتو ایمان می¬تواند از روحی دیگر(روح ایمان) برخوردار گردد و احیاء مجدد شود. وی اشاره کرد که تعبیر «احیاء»، تعبیر قرآن است و علامه تصریح می کند که این احیاء مجدد، حقیقی است نه مجازی و تمثیلی چراکه با آثار عینی از قبیل افزایش شعور و بصیرت و نیز اراده و قدرت در فرد مؤمن همراه است.
دکتر علوی نیز با موضوع «تحلیل فلسفی بر کیش مهر» به تبیین مفهوم معنای زندگی پرداختند و چهار بّعد «هدفمندی»، «حاصل داشتن»، «عمق» و «ماندگاری» را برای آن برشمردند. ایشان محبت را ایده و اکسیری دانستند که همه چهار مؤلفه را دارد و آن سبک زندگی را که علامه برای خود برگزیده بود تا به زندگیش معنا دهد عبارت از آیین مهرورزی دانستند چراکه علامه خود می سراید: «همی گویم و گفته ام بارها بود کیش من مهر دلدارها»
۰۱۲۳
از دیگر برنامه های این همایش ،تقدیر و پخش دو کلیپ،  مربوط به قدمهای معرفت از دیدگاه علامه طباطبایی و  نماهنگی با عنوان کیش مهر با صدای استاد شهرام ناظری بود که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان روبرو شد.