پنجاه و چهارمین نشست شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان منطقه۹کشور،به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری و با حضور دکتر ایرجی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزرات برگزارشد.
photo_2017-01-25_13-37-08
دکتر ایرجی،ضمن اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان اعم از دانشجو،کارمند و استاد،خواستار،توسعه فعالیت های فرهنگی،اجتماعی و دینی در سطح دانشگاه و همچنین خارج از دانشگاه شد،تا علاوه بر افزاریش روند فعالیت های دانشگاهی،مخاطبین و علاقه مندان جوان نیز در خارج از دانشگاه به این سمت سوق داده شوند.
وی،در ادامه، به مقوله های طلاق،مواد مخدر و مفاسد اجتماعی،به عنوان مهم ترین معضلات گریبان گیر جوانان اشاره کردو گفت: این معظلات یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد که باید مدعیان فرهنگ در سطح  دانشگاه،با توجه به مسئولیت اجتماعی که برعهده دارند،فعالیت هایی را در راستای کاهش این جرائم اخلاقی و اجتماعی انجام دهند و راه حل هایی را برای حل این معضل در سطح جامعه اتخاذ کنند.
photo_2017-01-25_13-37-03
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،با اشاره به نزدیک شدن ایام الله بهمن،شکل گیری انقلاب اسلامی را از بطن دانشگاه عنوان کرد و افزود:در جنگ تحمیلی ،تعداد زیادی از شهدای دانشجو در آمار شهدای هشت سال دفاع مقدس به چشم می خورد که بسیاری از سمت های فرماندهی،خدمات فنی مهندسی به رزمندگان توسط همین دانشجویان ارائه می شد که این نشان از سهم چشمگیر دانشگاهیان در این حرکت عظیم داشته است.
دکتر ایرجی،نقش جوانان دانشجو را در بسیاری از عرصه های انقلابی،علمی و فرهنگی بی بدیل و پررنگ عنوان کرد و افزود:گله ای که بنده از جامعه دانشگاهی دارم،در عدم انعکاس و انتشار بسیاری از فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه ها می باشد.
وی به برگزاری اردوهای جهادی،به عنوان یکی دیگر از حماسه آفرینی بی چون و چرای،دانشجویان  اشاره کرد و گفت:شاید گله ما در این مسئله این باشد که چرا کارهایی که انجام می گیرد،تبلیغ نمی شود چراکه تبلیغ فعالیت های فرهنگی از مقوله های معروف است و باید تقدیر شود.
دکتر ایرجی عدم تبلیغ و انتشار فعالیت ها را یکی از لطامات وارده به بخش مسئولیت اجتماعی دانشگاه عنوان کرد.