💠 نشان خوش رنگ غیرت افتاده بود گردن شهرمان؛ برای این مدال خون داده بودیم. رفتیم سراغ ثبت و ضبط خاطرات شهید. پای صحبت‌های اقوام، خانواده، دوستان و مردم شهر نشستیم و دفتر خاطره‌هایشان را ورق زدیم و صفحاتی از آن را در رسانه‌ها منتشر کردیم.

💠 مرام پهلوانی و غیرت سربداری شهید، زبانزد شده بود. همه‌ی مردم شهید را دوست داشتند و او را از خودشان می‌دانستند. برای همین بود که از او استقبال بی‌سابقه‌ای کردند. از پیر و جوان، بازاری و کارمند تا دانش آموز و دانشجو و طلبه. قرار شد پهلوانی شهیدالداغی و قدرشناسی مردم را در قابی به تصویر بکشیم. رشته ورزشی‌اش بوکس بود و دستش را جهان پهلوانی بالا آورد که مردم او را به جوانمردی می‌شناسند؛ غلامرضا تختی.

💠 خرد و کلان به تماشای این لحظه باشکوه آمدند. از خیل مفاخر و مشاهیر دیار سربداران که شناسنامه‌های شهرند، تعدادی مهمان این دیوارنگاره شدند. شهید محمد فرومندی قائم مقام لشکر 5 نصر، شهید سیدابراهیم شجیعی فرمانده گردان عبدالله، شهید حسین محمدیانی فرمانده گردان ولی الله، شهید احمد نظیف جوانترین شهید سبزوار، شهید مصطفی مختاری ورزشکار و از حماسه سازان هویزه، حسن مهری رزمنده و یادگار دفاع مقدس، فاطمه همایی مادر جهادگر شهید؛ محمود بیاری، طاهره واحدی همسر شهید محمدرضا شمس آبادی؛ فرمانده گردان مهندسی رزمی جواد الائمه، خیرالنسا صدخروی مادر مهربان جبهه‌ها، استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب، دکتر علی شریعتی متفکر انقلابی، دکتر سیدمحمد علوی‌مقدم چهره ماندگار ادبیات فارسی، سیدحسن نقیب زاده مرشد پیشکسوت ورزش باستانی، قاسم شعبان‌پور پیشکسوت هندبال سبزوار، مهدی بابادی ملی پوش والیبال نشسته و پدر، مادر و دختر شهید الداغی. همه به نمایندگی از مردم سبزوار در این قاب قرار گرفتند.

💠 مصلای تاریخی سبزوار و آرامگاه حاج ملاهادی نمایانگر پشتوانه تاریخی و تمدنی حماسه غیرت بودند. این اثر هم تجلیل از شهید الداغی بود و هم زنده کردن یاد تعدادی از شناسنامه‌های شهر به زبان هنر. از طراحی تا نصب این قاب هر کدام از مردم گوشه ای از کار را گرفتند و به سرانجام رساندند. تا مردم هستند پاسداشت حماسه ها و آدم هایش هم چنان ادامه دارد.