دومین جشنواره غذایی دانشگاه (سال 91)

دومین جشنواره غذایی در روز جمعه مورخ 29-02-91  با حضور 45 شرکت کننده در محل سالن غذاخوری دانشگاه با همکاری انجمن خیریه دانشجویی وامور تغذیه دانشگاه برگزار شد.
گفتنی است درامد حاصل از این جشنواره جهت امور خیریه وبه حساب انجمن خیریه دانشجویی واریز گردید.
در بین غذاها خانم الهام بهنامی مقدم (کشک بادمجان)، آقای مجید آتشکار (کوکو سیب زمینی) ، وخانم مهین زهدی(آش گندم) به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بین دسرها آقای رسول صادقی وخانم سحر زنده دل به ترتیب اول ودوم شدند.
داوران این جشنواره:
آقایان: حاج حسن نیکو ،حاج محمدرضا دولت آبادی ،آقای فریدون نظیف وآقای عباس بابایی
خانم ها: زمانی،شهری،رازقی،امامی،خیرابادی ومهرابادی
 

کتابچه ی دومین جشنواره غذایی دانشجو

دلمه(1)
مواد لازم : برگ مو، برنج، لپه،پیاز،روغن ، آبغوره، شکر، گوشت، سبزی های معطر
طرز تهیه : ابتدا پیاز را با روغن تفت میدهیم برنج ابکش شده به همراه لپه پخته شده وگوشت و سبزی های معطر رابا هم مخلوط کرده و داخل برگ مو ریخته و برگ مو  را می پیچیم.برگ های اماده شده را به طور مرتب داخل قابلمه چیده روی آن را ابغوره و شکر می ریزیم.
تهیه کننده : الهام بهنامی مقدم
 
آش گندم(غذای محلی بروجرد)
مواد لازم :
گندم 250گرم،کشک750 گرم،سبزی آش بدون گشنیز1 کیلو،عدس 100گرم،نخود 50 گرم،پیاز 500گرم،سیر 1 بوته،نمک و روغن به مقدار لازم
طرز تهیه : گندم را شسته و نیم پز کنید سپس در آفتاب خشک نمایید سپس  ان را آسیاب کرده به طوری که هر دانه گندم به 4تکه  شکسته  شود.نخود را پخته و در انتهای پخت آن عدس را اضافه کنید.سپس گندم آماده شده را به آن بیفزایید.هنگامی که گندم ها پخت،سبزی خرد  شده را اضافه کنید.پیاز سرخ شده وطلایی شده را به همراه سیر سرخ شده بعد از پخت کامل سبزیها به آن اضافه نمایید.در پایان کشک را به مواد پخته شده اضافه کنید، بعد از 5دقیقه جوشیدن آش را از روی حرارت بر دارید وبا نعنا و پیازداغ تزئین  و سرو نمایید.
تهیه کننده:مهین زهدی
 
دسر لاوانتین
مواد لازم : جهت تهیه ژله بی رنگ:3قاشق غذا خوری شکر،کمپوت آناناس 1قوطی،ژلاتین 5 ورقه،آبلیمو 2 قطره،چند نوع میوه به دلخواه،
مواد لازم : جهت تهیه کرم دسر:شیر1 لیوان،آرد 2 قاشق غذاخوری،پودر ژلاتین 3 قاشق،شکر 1 پیمانه،خامه 1 پیمانه،پودر ژله آناناس 1بسته
 
کیک اسفنجی
مواد لازم : اب جوش 4قاشق غذاخوری ،تخم مرغ 3 عدد، شکر و آرد نصف لیوان
طرز تهیه : ابتدا ورقه های ژلاتین خرد شده همراه با 1 لیوان آب و3قاشق شکر و دو قطره آبلیمو حل می کنیم و داخل ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد،سپس میوه ها را به همراه  مغز بادام و پسته وژله آناناس آماده شده بر روی میوه ها ریخته ودر یخچال  میگذاریم تا خودش را خوب بگیرد.سپس کرم  دسر را که از آرد،نشاسته،شکر،شیر سرد و زرده تخم مرغ تشکیل شده،درست می کنیم و  آن را به مواد بالا اضافه می نماییم . پودر ژلاتین را که از قبل باز کرده ایم،همراه با خامه روی ژله آناناس که خودش را گرفته ،می ریزیم.در آخر کیک اسفنجی آماده را روی دسر میگذاریم و ظرف را در یخچال  قرار داده تا   خودش را بگیرد.در پایان ظرف را برمی گردانیم. دسر آماده سرو می باشد تهیه کننده : محسن کامیار فر
ماکارونی(1)
موادلازم:پیاز،گوشت چرخ کرده، روغن، سویا، شیر، زرشک، ذرت، قارچ، فلفل دلمه ،ماکارونی،نمک،زرد چوبه،فلفل سیاه و قرمز،گرد غوره،آبلیمو،رب،دارچین،
طرز تهیه : ابتدا پیاز را خرد کرده با روغن تفت میدهیم  بعد از اینکه پیاز طلایی رنگ شد قارچ خرد شده را به  آن اضافه می کنیم.بعد از سرخ شدن قارچ گوشت چرخ کرده را به همراه سویا که از قبل خیس شده است را به مواد اضافه کرده و سرخ می کنیم تا مواد طلایی رنگ شوند..در انتها شیر،فلفل دلمه ،آبلیمو،زرشک ،گرد غوره،فلفل سیاه و قرمز،دارچین،نمک و رب را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کرده تا کمی تفت بخورد.
بعد از اینکه قابلمه را آب کرده و روی اجاق گذاشتیم دانه های ذرت را به آن اضافه می کنیم تا همزمان با جوش آمدن آب ماکارونی  ،ذرتها هم پخته شوند. وقتی آب به  نقطه جوش رسید ،ماکارونی ها را به همراه کمی روغن و زرد چوبه به آن اضافه می کنیم به مدت 10الی 15 دقیقه . سپس  ماکارونی آماده مرحله  آبکشی می باشد.ماکارونی را روی آبکش ریخته و کمی با آب ولرم می شوییم تا آهار اضافه آن گرفته شود. در پایان ماکارونی را به همراه مایع در قابلمه دم میکنیم و یا در صورت تمایل در ظرف مورد نظر سرو میکنیم.
تهیه کننده:مهسا کریمی
 
کشک بادمجان
مواد لازم : بادمجان*گوجه فرنگی*پیاز*سیر*گردو*نعنا خشک*روغن*کشک*
طرز تهیه : ابتدا بادمجان را کباب کرده،پوست آنها را می گیریم.پیاز، سیرو گوجه را خرد کرده و در روغن تفت می دهیم.در پایان بادمجان و گردو و کشک را به همراه نعنای خشک شده به مواد اضافه کرده وبا هم مخلوط مکنیم.در پایان همراه با کشک و گردو تزئین و سرو مکنیم.                   تهیه کننده:سهیلا ناصری
 
پودینگ
مواد لازم : وانیل 1قاشق غذا خوری*شیر 4 لیوان*نشاسته نصف لیوان*گلاب 1قاشق غذا خوری*نمک به اندازه ی بسیارکم(نوک قاشق چای خوری)*تخم مرغ 2 عدد*شکر مقداری*
طرز تهیه : ابتدا نشاسته را در یک لیوان شیر حل می کنیم.تخم مرغ ها را در ظرفی دیگر با هم مخلوط می کنیم وهمراه با نمک و شکربا حرارت ملایم روی اجاق می گذاریم تا قوام بیاید.سپس نشاسته، شیر، وانیل و گلاب را به مواد اضافه می کنیم.در صورت تمایل برای تغییر رنگ می توانیم زعفران یا کاکائو به مواد اضافه کنیم. دسر بعد از سرد شدن آماده سرو مباشد.
تهیه کننده:هما جهانشیری
 
خورشت دال عدس
مواد لازم : روغن به مقدار لازم*پیاز خرد شده 1 عدد*سیر خرد شده 5 الی 6 حبه*عدس قرمز 2 پیمانه*سیب زمینی 1 عدد*نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم*
طرز تهیه : ابتدا پیاز را به همراه سیر تفت می دهیم بعد عدس های قرمز(دال عدس) را به همراه کمی آب اضافه می کنیم سیب زمینی را خرد کرده به مواد می افزاییم تا با حرارت ملایم  پخته شود بعد  از اینکه آب مواد کم شد رب ،آبلیمو،نمک و فلفل را به مواد اضافه می کنیم.بعد از چند دقیقه خورشت دال عدس آماده سرو به همراه پلو می باشد.
تهیه کننده:فاطمه پور میرزا
 
سالاد الویه
مواد لازم : سیب زمینی*تخم مرغ*هویج *نخود فرنگی*ذرت*کالباس*سس فرانسوی*خیار شور*سبزیجات برای تزئین*
طرز تهیه :تخم مرغ و سیب زمینی را آب پز کرده و رنده می کنیم.بقیه مواد را نیز رنده کرده و با هم مخلوط می کنیم.در آخر سس را اضافه کرده و با سبزیجات تزئین می کنیم.
سالاد الویه ما آماده سرو می باشد.
 
جوشواره(غذای محلی )
مواد لازم : سبزیجات شامل آجار،شل ،تره جعفری*خمیر* ماست*
طرز تهیه : ابتدا سبزیجات را پس از شستن خرد و سرخ می کنیم سپس خمیر آماده شده را روی سینی پهن می کنیم و به ابعاد مستطیل کوچک برش مدهیم.سبزیجات سرخ شده را داخل خمیرها قرا می دهیم. خمیر های آماده شده را درون آب در حال جوش ریخته و به مدت 1 ساعت اجازه بدهیم بجوشد.(در این مرحله نباید خمیر ها را درون قابلمه به هم بزنیم) بعد از پخت کامل و سرد شدن خمیرها ماست را به آن اضافه می کنیم.جوشواره ما آماده سرو می باشد.
تهیه کنندگان:فاطمه زرقانی-آرزو سردار آبادی-
 
 
 
 
آش کشک بادمجان
مواد لازم : نخود 200گرم*لوبیا قرمز 100گرم*لوبیا چیتی 100گرم*عدس 100گرم*پیاز 1 عدد*روغن مقداری*کشک مقداری*رشته آش 200گرم*سبزی آش 200گرم*نمک به اندازه کافی*
طرز تهیه : نخود و لوبیا قرمز و لوبیا چیتی را از شب قبل در آب خیس می کنیم ، سپس آب آن را گرفته و با عدس و کمی نمک می پزیم.در ظرفی دیگر آب را جوش می آوریم و سبزی و رشته آش را به تر تیب ریخته سپس حبوبات پخته شده را به آن اضافه می کنیم.بعد از 1 الی 5/1 ساعت  که  آش با حرارت ملایم جا افتاد،با نعنا داغ ، سیر داغ ، کشک و بادمجان سرخ شده آش را تزئین  می کنیم.در صورت تمایل می توانیم آش را با خورشت قیمه هم تزئین کنیم
تهیه کنندگان:نیلوفر محمد رضا خانی-عادله اسماعیل زاده-
 
دسر
مواد لازم : بیسکویت خرد شده*کره*موز چند عدد*پنیر خامه ای* خامه *شکر*ژلاتین*نسکافه*آب*
طرز تهیه : ابتدا بیسکویت های خرد شده را با کره مخلوط می کنیم و در ته قالب ریخته وبرای سفت شده داخل یخچال(خارج از جا یخی )قرار می دهیم.سپس موز های  له شده را به همراه نصف پنیر خامه ای و نصف خامه و شکر مخلوط می کنیم. در ظرفی دیگر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و با بخار آب ، گرم می کنیم.همه مواد را با هم مخلوط کرده و در قالب می ریزیم.مواد را درون یخچال می گذاریم تا سرد شود.در مرحله بعد باقی مانده پنیر خامه ای و خامه را به همراه شکر و نسکافه مخلوط می کنیم و به همراه ژلاتین ذوب شده روی مواد قبلی می ریزیم و دوباره در یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.در نهایت با خامه ژلاتینی شده و ژله تزئین می کنیم.
تهیه کننده:رسول صادقی
 
پوره سیب زمینی
مواد لازم : روغن یا کره*سیب زمینی*پیاز-نعنای خشک شده*نمک و فلفل به مقدار کافی*
طرز تهیه : ابتدا سیب زمینی ها را آب پزو سپس له  می کنیم. پیاز را سرخ کرده ادویه و نعنای خشک شده را به آن اضافه می کنیم.مواد را با هم مخلوط و سرخ می کنیم .پوره سیب زمینی ما آماده سرو می باشد.
 
دلمه(2)
موادلازم: فلفل دلمه*بادمجان*گوجه فرنگی*لپه*برنج*سبزی*روغن*سیب زمینی*زرشک*ادویه*خیار شور*گوشت چرخ کرده*
طرز تهیه : ابتدا برنج را آبکش کرده و پیاز خرد شده را سرخ می کنیم.گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و صبر می کنیم تا خوب سرخ شود.زرشک را شسته و به  مواد اضافه می کنیم. لپه پخته شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم تا خوب سرخ شود.بادمجان را به دو صورت می توان استفاده کرد:پوستش را کنده و داخلش را خالی کرد یا آب پز کرد(البته به صورت درسته).
سبزی های خرد شده را به همراه رب به مخلوط گوشت و…اضافه می کنیم.  داخل فلفل  دلمه و گوجه فرنگی و بادمجان ها را از مواد آماده شده پر می کنیم و به آرامی داخل قابلمه می چینیم ،بعد یک لیوان آب و روغن را به ان اضافه کرده بعد از جوش آمدن آب درب ظرف را می گذاریم و تا با حرارت ملایم دلمه ها طبخ شود.
این غذا به همراه ماست موسیر و سالاد سرو می شود.از سیب زمینی می توان به عنوان پیش غذا استفاده کرد.
تهیه کننده: فارهه محیطی
 
ماکارونی(2)
مواد لازم : ماکارونی 1 بسته*سیب زمینی خرد شده نیم کیلو*پیاز 1 عدد*رب 3 قاشق غذاخوری*روغن به مقدار لازم*جعفری خرد شده به مقدار لازم*نمک ،ادویه و فلفل به مقدار لازم*گوجه فرنگی برای تزئین*
طرز تهیه : ابتدا سیب زمینی را با روغن سرخ می کنیم سپس پیاز را در روغن تفت می دهیم تا طلایی شود.جعفری خرد شده ،رب ،نمک ،فلفل و ادویه  را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم.ماکارونی را در آب در حال جوش ریخته کمی نمک و روغن به آن اضافه می کنیم تا ماکارونی ها بهم نچسبد و چند دقیقه ای صبر می کنیم تا ماکارونی آماده آبکشی شود.مقداری روغن در ته قابلمه ریخته و چند تکه نان کوچک برای ته دیگ درون قابلمه می گذاریم سپس مقداری ماکارونی ریخته و روی آن را لایه ای از سیب زمینی ریخته و بعد لایه دیگر از مایع ماکارونی را روی آن ریخته ، همینطور ادامه می دهیم تا مواد به پایان برسد.بعد  از 10 الی 15 دقیقه ماکارونی ما دم کشیده و اماده است .
در صورت تمایل می توان آن را با گوجه فرنگی و جعفری تزئین و سرو کرد.
تهیه کننده: فاطمه میر چناری
 
دستور پخت چیزکیک موز و نسکافه
مواد مورد نیاز :
موز : 3 عدد
پنیر خامه ای : 200  گرم (پنیر ها را 4 ساعت در یک ظرف آب قرار می دهیم تا شوری آن گرفته شود.)
خامه : 250 گرم
نسکفه : یک فنجان
بیسکویت : 1 عدد (حدود 125 گرم)
کره : 200 کرم
پودر ژلاتین : 5 قاشق غذاخوری (توجه کنید که حتما ار پودر ژلاتین ایرانی استفاده کنید _چون حلال است_ ، ژلاتین یک فراورده گوشتی است و درصورتی می توان از نمونه خارجی و تولید شده توسط فرد غیر مسلمان استفاده کرد که از ذبح اسلامی و حلال بودن حیوان مطمئن باشیم _که معمولا برای محصولات خارجی نمی توان به این اطمینان رسید_)
پودر ژله موز : ( برای تزئین ) به مقدار لازم
شکر : به مقدار لازم
وانیل : به مقدار لازم
گلاب : به مقدار لازم
طرز تهیه :
ابتدا بیسکویت ها را کاملا خرد کرده و کره را ذوب کرده و روی آن می ریزیم تا خمیر شود (ممکن است بیسکویت کاملا خرد نشود که این امر طبیعی است ، تا جایی که توانستید خرد کنید) ؛ سپس این مواد را کف قالب کمربندی می ریزیم و کاملا پهن می کنیم و لبه  آن را حدود نیم سانتی متر از دیواره قالب بالا می آوریم و حدود بیست دقیقه در یخچال قرار می دهیم.
در این فاصله 20 دقیقه ای مواد لایه اول را بصورت زیر آماده میکنیم :
ابتدا 2 قاشق از پودر ژلاتین را در یک استکان کوچک آب جوش حل کرده و ظرف را روی بخار آب کتری درحال جوش قرار دهید و هم بزنید تا حل شود، وقتی که حل شد 2 تا از موزها را کاملا له می کنیم و 100 گرم پنیر و 100 گرم از خامه را به همراه مقدار دلخواه شکر و وانیل و گلاب  را  به آن افزوده و ژلاتینی که در آب حل کردیم را به آن اضافه کرده و کاملا مواد را مخلوط می کنیم ( توجه کنید که مواد بخاطر وجود موز صاف و  یکدست نمی شوند که کاملا طبیعی است)؛وقتی که مواد کاملا مخلوط شدند ظرفی که در یخچال گذاشته بودیم را بیرون می آوریم و این مواد را به آرامی روی آن ریخته و نیم تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سفت شود (توجه کنید که  هرگز مواد را در قسمت جایخی و فریزر قرار ندهید).
در این فاصله مواد لایه دوم را بصورت زیر درست می کنیم :
ابتدا 2 قاشق از پودر ژلاتین را در یک استکان کوچک آب جوش حل کرده و ظرف را روی بخار آب کتری درحال جوش قرار دهید و هم بزنید تا حل شود، وقتی که حل شد نسکافه ها را در یک فنجان آب جوش حل کرده و در ظرفی می ریزیم و 100 گرم پنیر و 100 گرم از خامه را به همراه مقدار دلخواه شکر و وانیل و گلاب  را  به آن افزوده و ژلاتینی که در آب حل کردیم را به آن اضافه کرده و کاملا مواد را مخلوط می کنیم (بر خلاف لایه قبلی ، مواد این لایه باید کاملا صاف و یکدست شود ) ؛ وقتی که مواد کاملا مخلوط شدند ظرفی که در یخچال گذاشته بودیم را بیرون می آوریم  و این مواد را به آرامی روی آن لایه قبلی که سفت شده و اصطلاحا بسته است می ریزیم و نیم تا یک ساعت دیگر در یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.
در این فاصله مواد لایه سوم  را بصورت زیر درست می کنیم :
ابتدا 2 قاشق از پودر ژلاتین را در یک استکان کوچک آب جوش حل کرده و ظرف را روی بخار آب کتری درحال جوش قرار دهید و هم بزنید تا حل شود، وقتی که حل شد 50 گرم خامه را با شکر و وانیل و گلاب مخلوط کرده و 1 دقیقه روی بخار آب قرار می دهیم تا شل شود، بعد این مواد را با ژلاتینی که آماده کردیم مخلوط کرده و روی مواد قبلی که سفت شده است می ریزیم
و نیم تا یک ساعت دیگر در یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.
در آخر برای تزئین قالب های کوچک را چرب کرده و روی کیک فرار داده و ژله ها را طبق دستور پخت آماده کرده و و در قالب ها می ریزیم و نیم تا یک ساعت دیگر در یخچال قرار می دهیم تا سفت شود
در آخر با آب گرم کناره های کیک را گرم می کنیم تا از قالب جدا شود،بعد کمربند فالب را جدا می کنیم.
کیک آماده است.
 
مسقطی
مواد لازم:نشاسته *شکر*پودر ژلاتین*گلاب*زعفران*پودر نارگیل*
طرز تهیه:ابتدا نصف نشاسته را با 2 لیوان آب مخلوط کرده و به مدت 20ثانیه روی حرارت ملایم می گذاریم .نصف لیوان شکر را با 2 لیوان آب مخلوط کرده و یک قاشق گلاب به همراه 2 قاشق پودر ژلاتین به آن اضافه می کنیم. مخلوط شکر را به نشاسته اضافه می کنیم و به مدت 20ثانیه به هم می زنیم.بعد از مدت 10دقیقه زعفران را به آن اضافه کرده و دوباره با هم مخلوط می کنیم. پس از سرد شدن مسقطی آماده تزئین و سرو می باشد.
تهیه کننده: مجید آتشکار
 
کوکو سیب زمینی
مواد لازم:سیب زمینی*پیاز*تخم مرغ*روغن*پودر سوخاری*
طرز تهیه:ابتدا سیب زمینی ها را آب پز و رنده کرده سپس پیاز را خرد کرده به همراه تخم مرغ ها به آن اضافه می کنیم.نمک و ادویه جات را اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.بعد از این که مواد کوکو با هم مخلوط شد،پودر سوخاری را اضافه کرده و مواد آماده شده را سرخ می کنیم.
تهیه کننده : مجید آتشکار
سوپ شیر
مواد لازم:هویج*پیاز*جو پرک شده*قارچ*شیر*سینه مرغ*کره*
طرز تهیه:ابتدا هویچ را حلقه حلقه می کنیم و با پیاز خرد شده مخلوط  می کنیم.سپس سینه مرغ را به آن اضافه می کنیم . و در قابلمه پر از آب به همراه جو پرک شده ریخته به مدت 2 ساعت بر روی شعله گازبا حرارت ملایم می گذاریم.قارچ خرد شده را به همراه کره تفت می دهیم و به مواد قابلمه اضافه می کنیم.بعد از 2 ساعت سوپ آماده می باشد.
تهیه کننده:مجید آتشکار
شله زرد
مواد لازم:برنج به مقدار لازم*شکر* زعفران*خلال بادام*روغن*پودر نارگیل*گلاب*
ابتدا برنج را خیس می کنیم بعد آن را در قابلمه ریخته تا خوب بپزد.وقتی برنج آماده شد ،شکر را به آن اضافه کرده بعد از مدتی  زعفران را به شله زرد اضافه می کنیم  در آخر گلاب و خلال بادام را به آن می افزاییم.بعد از 5الی 10دقیقه شله زرد آماده است .در صورت تمایل می توانیم با خلال بادام و پودر نارگیل و پودر پسته آن را تزئین کنیم.
 
غذای محلی
مواد لازم:آرد*سیب زمینی*مرغ*جعفری*روغن*آب*رب*پیاز*سبزیجات معطر*
ابتدا با آرد و  آب خمیر درست مکنیم.جعفری ها را خرد کرده وبه همراه کمی نمک  به خمیر اضافه می کنیم. خمیر اماده شده را در یخچال می گذاریم.
مواد داخل خمیر:
ابتدا مرغ را آب پز کرده تعدادی از سیب زمینی ها را سرخ می کنیم . در ظرفی دیگر پیاز را رنده و تفت می دهیم.ادویه جات و رب را به همراه مرغ آب پز شده و خرد شده را به پیازها اضافه می کنیم. در اخر سیب زمینی ها را اضافه کرده و تفت می دهیم.
خمیر آماده شده را با وردنه پهن می کنیم و به ابعاد مساوی قالب می زنیم .مواد را داخل خمیر قرار داده و خمیر ها را می بندیم.بعد  روغن را داغ کرده خمیر ها ی بسته شده را داخل روغن سرخ می کنیم تا خوب بپزد.سپس در ظرف چیده و تزئین می کنیم.
 
گوش فیل
مواد لازم:آرد* ماست*بکینگ پودر*سفیده تخم مرغ*شکر*آب* گلاب*زعفران*آبلیمو*
طرز تهیه: مواد خمیر را که شامل آرد،ماست،بکینگ پودر،سفیده تخم مرغ راخوب با هم مخلوط می کنیم و  به مدت 2 ساعت استراحت می دهیم.سپس روغن را داغ کرده خمیر را به اشکال مختلف قالب زده و در روغن سرخ می کنیم.
مواد شربت:شکر ،آب،آبلیمو،زعفران و گلاب را با هم مخلوط کرده روی حرارت ملایم می گذاریم تا  غلیظ شود.سپس گوش فیل های سرخ شده را درون شربت می گذاریم. بعد از خنک شدن گوش فیل ها آماده سرو می باشد.
تهیه کننده:فاطمه بیات