همایش“دانشجویان نوورود”دانشگاه حکیم سبزواری با حضور  پرشور دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی برگزار شد.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به دانشجویان جدیدالورود گفت: دانشگاه حکیم سبزواری امروزه به پشتوانه توان تلاش دانشجویان فعال و نخبه های علمی، فرهنگی و فناوری خود، در مجامع علمی بر مدار افتخار می درخشد.

دکتر امین کوشکی با اشاره به اینکه دانشگاه حکیم سبزواری جز دانشگاه‌های برتر منطقه و کشور است، افزود: در رنکینگ‌های بین‌المللی در کنار دانشگاه‌های بزرگ کشور قرار داریم و هم اکنون در رتبه بندی بین‌المللی تایمز در جایگاه بالاتری نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های مرکز استان قرارگرفته ایم.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ۹ عضو هیات ‌علمی دانشگاه در جمع دو درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملل در جمع ده دانشگاه برتر کشور هستیم، اظهار داشت: همچنین دانشجویان دانشگاه در حوزه های فرهنگی، ورزشی و فعالیت های کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی همواره حائز رتبه های برتر کشور هستند.

دکتر کوشکی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشگاه تک بعدی و تک ساحتی نیست اظهار داشت: دانشگاه تک ساحتی در تراز ایران اسلامی نیست، دانشگاه محل پژوهش، آموزش و محل تجربه اندوزی در عرصه های مختلف فرهنگی ورزشی سیاسی و اجتماعی است.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری با توصیه به دانشجویان نوورود برای استفاده از فرصت چهارساله تحصیل، افزود: امروز برای شما بستری فراهم شده جهت علم اندوزی و پژوهش جهت صعود به قله های علم و فناوری در ایران و جهان که امیدواریم از این فرصت کمال استفاده را داشته باشید.

در ادامه این نشست حجت الاسلام ایمانی خواه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدید الورود گفت: در کلام بزرگان دانشجو به عنوان طبقه پیشرو،پشتاز و پیش اهنگ و زبده و بانشاط جامعه معرفی شده است.

حجت الاسلام ایمانی خواه افزود: شهیدبهشتی از دانشجو به عنوان موذن جامعه نام می برد که اگر موذن خواب بماند نماز امت قضا می شود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه سازندگی و اینده کشور و حرکت جامعه به دست شما دانشجویان عزیز است، ادامه داد: شما زبان رسای جامعه هستید و کلید موفقیت و سعادت کشور به دست شما دانشجویان است.

حجت الاسلام ایمانی خواه  با اشاره به اینکه رشد علم در کشور ایران، ‌۱۱ برابر سریع‌تر از میانگین جهانی است، افزود: اعتلای ایران اسلامی در مجامع علمی جهان مرهون سعی و تلاش شما دانشجویان است.

در ادامه حجت الاسلام ایمانی خواه مسئول فعالیت های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه را برای دانشجویان تشریح کرد.

در ادامه این همایش میزگرد هم اندیشی و تشریح برخی قوانین و مقررات دانشگاه برای دانشجویان با حضور مهندس نصرتی پور مدیرحراست، مهندس ضیایی مدیرآموزش، دکتر حکیمی صدر مدیرفرهنگی، دکتر نامنی رئیس مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی و آقای قانعی مدیر دانشجویی برگزار شد.

همچنین در این همایش از نودانشجویان حایز رتبه های برتر آزمون سراسری با حضور مسئولین دانشگاه تقدیر شد.