بازدید ازمنطقه سرخس

بازدید دانشجویان مهندسی نفت از دکل حفاری مستقر در منطقه خانگیران سرخس

به مناسبت روز دانشجو و گرامیداشت هفته ی پژوهش، جمعی از دانشجویان مهندسی نفت از دکل حفاری مستقر در منطقه عملیاتی خانگیران، بازدید نمودند. در این بازدید که در دو گروه آقایان و خانم ها به ترتیب در تاریخ های ۱۶ و ۱۷ آذر ماه صورت گرفت، دانشجویان تحت سرپرستی دکتر احسان اسماعیل نژاد دانشیار گروه مهندسی نفت و مدیر پژوهشی دانشگاه از قسمت های مختلف دکل حفاری شامل سیستم کنترل چاه، سیستم بالابر، مجموعه رشته حفاری، انواع ادوات و تجهیزات حفاری، واحد شیمی، آزمایشگاه گل حفاری، واحد زمین شناسی، و ….. بازدید نمودند.
همچنین آشنایی با تخصص های مختلف مورد نیاز در دکل حفاری و نحوه کار نفرات در یک شیفت اقماری از اهداف این بازدید بود.
این بازدید با حمایت دفتر کارآفرینی و نوآوری دانشگاه و انجمن علمی مهندسی نفت صورت گرفت و جا دارد تا مراتب تقدیر و تشکر از مجموعه ی معاونت پژوهش و فناوری و معاونت فرهنگی دانشگاه در همین جا تقدیم گردد.
از مدیر عامل محترم شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق جناب آقای مهندس خیبری، کمیته تخصصی پژوهش و توسعه شرکت شرق (به ریاست آقای مهندس احمد مختاری)، حراست، ایمنی، خدمات پشتیبانی و .. به جهت فراهم آوردن امکان این بازدید، کمال امتنان حاصل است.
از مساعدت و همراهی شرکت ملی حفاری ایران بخاطر صدور مجوز های لازم برای بازدید از دکل و همچنین همراهی و کمک همکاران این شرکت برای ارائه توضیحات مربوطه به صورت ویژه قدردانی می شود.
امید است با نگاه مثبت مجموعه های درگیر در یک بازدید دانشجویی، شرایط حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی بیش از پیش فراهم شده و این گونه ارتباطات تقویت گردد.