art94_Header_fa

معرفی همایش

پس از برگزاری نخستین «همایش ملی معماری و توسعه» در دی ماه 1393، دانشگاه ملایر قصد دارد، با یاری خداوند متعال، همدلی دست اندرکاران و حمایت دانش پژوهان، دومین دوره ی این همایش را در فروردین 1395 برگزار نماید. لذا از کلیه ی پژوهش گران محترم دعوت می شود، آثار مرتبط با محورهای همایش را از طریق سایت همایش، به دبیرخانه ارسال نمایند.

اهداف کلی همایش

بی شک توسعه ی علمی ایران عزیز، مستلزم فراهم نمودن زیر ساخت های علمی، در شاخه ها و گرایش های علمی مختلف است. در این میان، معماری، به دلیل ماهیت ویژه ی خود، با رشته ها و علوم متعددی در تعامل و بر تمامی افراد جامعه تاثیر گذار است و جایگاه ویژ های در بحث توسعه دارد.

با توجه به ماهیت و گستردگی معماری و توجهی کهه امروزه جوامع مترقی به دانش های میان رشته ای از خود نشان می دهند، این همایش در نظر دارد، با جذب نظرات اندیشمندان و محققانی که در شاخه های علمی مرتبط با معماری، مشغول پژوهش و تحقیق هستند، ابعاد پیدا و پنهان روابط دو جانبه ی میان معماری و سایر دانش هایی که در ذیل محورهای همایش، به آن اشاره شده است، را از دیدگاه صاحب نظران، مورد بررسی و کاوش قرار دهد.

 – فراهم آوردن محیط و فرصتی برای تبادل آرای اندیشمندان حوزه های علمی تاثیر پذیر بر معماری.

– معرفی علوم مرتبط با معماری و تبیین تاثیر ممتقابل آن ها بر معماری.

– ارتقای دانش عمومی جامعه ی معماری در مورد اماکن، مشارکت سایر علوم در معماری و بالعکس

– ایجاد زمینه ی نزدیکی و پیوند میان علوم و توسعه ی دانش های میان رشته ای.

– آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی موثر و متاثر از معماری و

در نهایت تولید منابع علمی کارآمد و ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق از دیگر اهداف این همایش هستند.

[button style=”btn-primary btn-lg” icon=”fa fa-check” align=”left” type=”link” target=”true” title=”وبسایت همایش” link=”http://conf.isc.gov.ir/art94″]