تولید پلیمر فلوکولانت(پلیمر صنعتی منعقد کننده) برای نخستین بار در کشور

فناوران مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری موفق به تولید پلیمر فلوکولانت(پلیمر صنعتی منعقد کننده) برای نخستین بار در کشور گردیدند.

آقای دکتر غلامعلی فرزی از فناوران مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری و مدیر عامل شرکت در توجیه این فناوری گفت:

این واحد ضمن تحقیقات بنیادین در زمینه نانوفناوری پلیمرها و نانوکامپوزیتهای پلیمری در سالیان گذشته موفق به کسب دانش فنی و تولید آزمایشگاهی فناوریهایی مثل: فولوکولانت (منعقد کننده)، چسب رسانا، شیشه رسانا، پلیمرهای سوپرجاذب، مالچ پلیمری، رنگ خودتمیزشونده، نانوذرات نقره، نانو ذرات سیلیکا، نانوذرات پلی استایرن، بازدارنده های پلیمری و … شده است.

یکی از مهمترین بخش ها در کارخانه جات صنعتی سیستم تصفیه پساب آنها میباشد. مواد منعقد کننده (فلوکولانت) برای این منظور استفاده میشوند که یکی از مهمترین آنها پلی آکریل آمید میباشد. پلی اکریل آمید یک ماده پلیمری سفید رنگ بوده که به شکل پودر تهیه می شود. این ماده زیست سازگار بوده و به دلیل قیمت مناسب در صنعت به سرعت جایگزین پلی آلومینیم کلراید و سایر منعقدکننده ها شده است.در حال حاضر قسمت اعظم فلوکولانت مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شود. تولید این ماده از مواد اولیه نیاز به سرمایه گذاری اولیه کمی دارد که با توجه به نیاز مبرم و مداوم صنایع کشور طرح تولید آن را موجه می سازد..

اطلاعات تماس

آدرس: میدان صاحب الزمان،  خیابان 24 متری انقلاب، خیابان نیستان،  پلاک 5

کد پستی: 9618676115
تلفن تماس: 44641952-44641958
پست الکترونیک: roshd@hsu.ac.ir