شرکت هوشمند سازان نگار پرداز ایلیا

شرکت هوشمند سازان نگار پرداز ایلیا یک شرکت فناور محور متشکل از توان و دانش فنی نخبگان دانشگاهی است. هدف این شرکت تولید، توسعه و ترویج سامانه‌ها و الگوریتم‏های مدرن درزمینه¬ی پردازش تصویر و بخصوص در زمینه پردازش تصاویر دوربین‌های مداربسته و نظارتی است. در این شرکت قصد داریم با ارائه الگوریتم افزایش کیفیت تصویر مشکلات موجود در دوربین‌های نظارتی را تا حد امکان کاهش دهیم و بازدهی را به حداکثر برسانیم. نرم‌افزار حذف مه، دود و گردوغبار یکی از محصولات این شرکت بوده که در راستای رسیدن به این مهم تولیدشده است. این طرح مراحل تولید آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی خود را گذرانده و آماده است تا به درخواست بخش صنعتی، وارد فاز صنعتی خود بشود. یکی دیگر از برنامه‌های شرکت، تهیه نرم‌افزار حذف تاری از دوربین‌های مداربسته جهت تشخیص پلاک می‌باشد که در حال حاضر اقداماتی برای تهیه آن انجام‌شده است. این نرم‌افزار برای تشخیص پلاک خودروها درصحنه‌هایی مانند سرقت کاربرد دارد.
با توجه به افزایش روزافزون دوربین‌های نظارتی در ارگان‌های مختلف نظامی، شهرداری‌ها و راهداری‌ها و مواجه‌شدن این ارگان‌ها با پدیده‌های جوی مختلف، حذف این پارامترهای جوی از تصاویر دریافتی توسط دوربین‌ها ضروری است. گردوغبار یکی از مسائل عمده به‌خصوص برای استان‌های مرزی کشور محسوب می‌شود. همچنین شهرهای شمالی کشور با پدیده‌ی مه گرفتگی و کلان‌شهرها با مشکل دود روبه‌رو هستند.
با توجه به رشد روزافزون جمعیت، آمار جرائم نیز بالا رفته است. از طرفی تصاویر بسیار زیادی در پرونده‌های نیروی انتظامی و قوه قضاییه موجود است که به دلیل تاری و عدم وضوح پلاک خودرو راکد مانده و امکان تشخیص پلاک و ادامه کار نیست. این امر باعث آسیب به جامعه می‌شود. از طرفی افراد بسیاری هستند که به آن‌ها خسارت واردشده است ولی به دلیل معلوم نبودن هویت مجرم، امکان جبران این خسارت وجود ندارند. پس از سفارش‌های متعدد که دراین‌باره به شرکت شد بر آن شدیم تا این الگوریتم را طراحی و پیاده‌سازی کنیم.
حرکت های هماهنگی عصب – عضله ازجمله حرکت های اساسی در تمرین های ورزشی مختلف است. در این حرکت ها، گروهی از عضلات با کنترل و نظارت حافظه ی حرکتی و با کمک دیگر عضلات می توانند حرکت‌ ها و مهارت‌‌های بسیار پیچیده و ظریفی را اجرا کنند. در سیستم‌ های ورزشی فعلی تمرین‌ها به‌صورت یکنواخت است و توجهی به نقاط ضعف و قوت افراد نمی‌شود. این امر سبب می‌شود که ورزشکاران نتوانند تمرین‌های مناسب برای تقویت نقاط ضعف خود را انجام دهند. در این پایان نامه به‌منظور رفع مشکل مطرح‌شده، سیستمی طراحی و پیاده سازی شده است که می‌تواند متناسب با توانایی هر ورزشکار، تمرین مناسب را به او پیشنهاد دهد.
سیستم پیشنهادی به صورت یک شبکه‌ی بی سیم و متشکل از چند گره‌ مجزا است که توسط یک نرم افزار مبتنی بر الگوریتم یادگیری تقویتی کنترل می شود. در این دستگاه از کاربر خواسته می شود به فعال شدن هر گره واکنش نشان دهد. مدت زمان فعال بودن هر گره به عنوان پاداش برای سیستم تلقی می شود و در ادامه تمرین تمایل بیشتری برای روشن کردن دوباره ی آن گره دارد. این عمل باعث می شود که عضلات ضعیف کاربر نسبت به سایر عضلات بیشتر تمرین کنند. نتیجه این فرآیند تقویت عضله ضعیف تر است.
۰۹۱۵۶۲۷۴۷۲۱
۰۵۱۴۴۶۴۱۹۵۴

اطلاعات تماس

آدرس: میدان صاحب الزمان،  خیابان 24 متری انقلاب، خیابان نیستان،  پلاک 5

کد پستی: 9618676115
تلفن تماس: 44641952-44641958
پست الکترونیک: roshd@hsu.ac.ir