موافقت با حضور دو هسته فناور جدید در مرکز رشد

در آخرین جلسه شورای مرکز رشد با پذیرش دو هسته فناور در دوره رشد مقدماتی موافقت شد .
پس از بررسی درخواست هسته فناور نگین مبتکران فردا،با نمایندگی مهندس احسان ضیغمی اول ، با ایده محوری ساخت دستگاه سورتینگ زعفران، جهت ورود به دوره رشد مقدماتی با درخواست پذیرش موافقت گردید .
دستگاه سورتینگ زعفران در ابعاد ۴۱ سانتی متر عرض ،۱۸۰ سانتی متر طول و ۱۴۰ سانتی متر ارتفاع می باشد که با برق ۲۲۰ ولت شهری و کاربری ۳ اپراتور، قادر است ۲۵ کیلو زعفران را در هر ساعت جدا سازی کند.این دستگاه کوچکترین دستگاه موجود در مقایسه با دستگاه های مشابه می باشد ، که در ابعاد کوچکتر بدون نیاز به اشغال فضای زیاد و بدون نیاز به برق صنعتی و استفاده از حداقل تعداد اپراتور ، نیاز کشاوران زعفران کار را برآورده می کند.

-پس از بررسی درخواست هسته فناور هوشمندسازان جوان بیهق، به نمایندگی مهندس مهدی مشکانی، با ایده محوری سرویس ابری کنترل موقعیت ربات در محیط ناشناس، با درخواست پذیرش موافقت گردید .
امکان‌سنجی موقعیت‌یابی پهپاد با استفاده از دوربین و به کمک الگوریتم‌های SLAM برای تهیه نقشه سه‌بعدی بر خط از ویژگی های این محصول می باشد و برای مکان‌های سرپوشیده و محیط‌های بسته می‌توان از چندین دوربین در نواحی مختلف محیط برای تخمین موقعیت پهپاد استفاده کرد؛ اما این راه فقط برای مکان‌های بسیار کوچک و محیط‌های آزمایشگاهی قابل‌استفاده می‌باشد و نمی‌توان از این روش برای محیط‌های آزاد استفاده کرد.یکی از راه‌های بهینه برای شناخت محیطی که هیچ دانش قبلی نسبت به آن وجود ندارد (شامل سرپوشیده و روباز) استفاده از الگوریتم‌های SLAM است. یکی از تفاوت‌های این الگوریتم با GPS در دقت آن می‌باشد. یک الگوریتم بهینه SLAM با سنسورهای مناسب دقتی در حدود سانتی‌متر دارد و این در حالی است که حداقل خطای GPS در حدود ۵ متر می‌باشد

اطلاعات تماس

آدرس: میدان صاحب الزمان،  خیابان 24 متری انقلاب، خیابان نیستان،  پلاک 5

کد پستی: 9618676115
تلفن تماس: 44641952-44641958
پست الکترونیک: roshd@hsu.ac.ir