ماده 55 – عضوبه ازای یک سال خدمت از «30» روز کاری مرخصی استحقاقی با استفاده از حقوق، فوق العاده ها و مزایا ‫برخوردار می گردد که وی می بایست مطابق با برنامه زمانی اعلام شده و موافقت موسسه استفاده نماید.

 ‫تبصره 1 – موسسه میتواند به ازای یک سال خدمت به عضو «10» روز کاری مرخصی فوق العاده با استفاده از حقوق، فوق العاده ها و ‫مزایای مندرج در حکم یا قرارداد حسب مورد اعطا نماید که در این صورت وی می بایست لازماً آن را در ایام تابستان و ‫نیمه اول فروردین ماه مطابق با برنامه زمانی اعلام شده از سوی موسسه استفاده نماید. ‫

تبصره 2– درصورتی که مدت خدمت عضو کمتر از یکسال باشد، به تناسب ماههای خدمت از مرخصی استحقاقی استفاده خواهدکرد. ‫

تبصره 3 – مرخصی استحقاقی عضو نیمه وقت به میزان نصف مرخصی عضو تمام وقت خواهد بود.

‫تبصره 4 – عضو برای یک بار در طول خدمت، علاوه بر مرخصی استحقاقی پیش بینی شده در این ماده می تواند تا مجموع یک ماه ‫از مرخصی استحقاقی در طی سال به منظور تشرف به حج واجب برخوردار گردد . ‫

تبصره 5 – استفـاده ازمرخصی به استثنای «مرخصی فوق العاده» موضوع تبصره «1» اين ماده درهرصورت بادرخواست کتبی عضو ‫وموافقت مقام مسئول ذیربط امکان پذیر است.

ماده 56 – درصورت درخواست عضو برای استفاده از مرخصی استحقاقی سالیانه و عدم موافقت رئیس موسسه یا مقام مجاز از طرف ‫وی،برای اعضای رسمی و پیمانی صرفاً تا 15 روز قابل ذخیره یا بازخرید و برای اعضای قراردادی صرفاً تا15 روز قابل ‫بازخرید خواهد بود.