‫ماده 8 – جذب و استخدام در موسسه پس از احراز شرایط عمومی و اختصاصی به سه صـورت انجام می پذیرد:

‫الف- استخدام پیمانی برای تصدی پستهای سازمانی به موجب قرارداد ساالنه که تمدید آن منوط به کسب حداقل «70» ‫درصد امتیاز ارزیابی عملکرد سالیانه و همچنین موافقت رئیس موسسه و یا مقام مجاز از طرف وی می باشد.

‫ب- استخدام رسمی آزمایشی برای تصدی پستهای سازمانی به موجب حکم.

‫ج- استخدام رسمی قطعی برای تصدی پستهای سازمانی به موجب حکم.

ماده 9 – موسسه میتواند درقالب سهمیه ابلاغی از سوی وزارت، وضعیت بکارگیری اعضای قراردادی مشمول این آییننامه را پس ‫از احراز شرایط ذیل، به پیشنهاد هیأت اجرایی، موافقت رئیس موسسه و تصویب هیأت امنا و طی مراحل گزینش با رعایت ‫ضوابط و مقررات این آییننامه، مشروط به وجود پست سازمانی بالتصدی به استخدام پیمانی تبدیل نماید.

 ‫الف– دارا بودن مدرک تحصیلی کاردانی یا سطح یک حوزه و حداقل 7 سال سابقه قراردادی با مدرک مزبور در موسسه ‫

ب – دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا سطح دو حوزه و حداقل 3 سال سابقه قراردادی با مدرک مزبور در موسسه ‫

ج – دارا بودن مدرکتحصیلی کارشناسیارشد وبالاتر یا سطحهای سه و چهار حوزه و حداقل 3 سال سابقه قراردادی با ‫مدرک مزبور در موسسه

 ‫تبصره 1 – اعضایی که قبل از تصویب این آیین نامه، با مدرک تحصیلی دیپلم برای مشاغل نگهبانی و انتظامات به صورت قراردادی ‫جذب شده اند، با رعایت ضوابط و مقررات این آییننامه، مشروط به دارا بودن پست سازمانی بالتصدی، با حداقل «21» سال ‫سابقه خدمت قراردادی در موسسه ، به پیمانی تبدیل وضع می شوند.

 ‫تبصره 2 – چنانچه اعضا با رعایت تبصره «2» ماده «44» این آیین نامه درحین خدمت، مدرک تحصیلی بالاتر ارائه نمایند، ‫یک دوم سابقه خدمت آنان با مدرک تحصیلی قبلی در ازای ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی و پایینتر و تمام سابقه خدمت ‫آنان با مدرک تحصیلی قبلی در ازای ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر برای تبدیل وضعیت به پیمانی قابل ‫محاسبه است.

 ‫تبصره 3 – سنواتی که بابت آن به عضو حق سنوات پرداخت شده یا نشده باشد، به عنوان سابقه لحاظ خواهد شد . ‫

ماده 10– موسسه میتواند وضعیت استخدام اعضای پیمانی مشمول این آییننامه را پس از احراز شرایط ذیل، با تصویب هیأت ‫اجرایی، تأیید هسته گزینش و موافقت رئیس موسسه، به رسمی آزمایشی تبدیل نماید. ‫

الف– دارا بودن مدرک تحصیلی کاردانی یا سطح یک حوزه و 3 تا 3 سال سابقه پیمانی با مدرک مزبور در موسسه ‫

ب – دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا سطح دو حوزه و 3 تا 3 سال سابقه پیمانی با مدرک مزبور در موسسه ‫

ج – دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر یا سطح سه و سطح چهار حوزه و 3 تا 3 سال سابقه پیمانی با ‫مدرک مزبور در موسسه ‫

تبصره 1 – اعضایی که قبل از تصویب این آیین نامه، با مدرک تحصیلی پایین تر از کاردانی به استخدام پیمانی درآمده اند، با داشتن ‫حداقل 21 سال سابقه خدمت پیمانی در مؤسسات مشمول این آیین نامه و احراز سایر شرایط الزم به رسمی آزمایشی تبدیل ‫وضع می شوند.

‫تبصره 2 – چنانچه اعضا با رعایت تبصره «2» ماده «44» این آیین نامه درحین خدمت، مدرک تحصیلی بالاتر ارائه نمایند، ‫یک دوم سابقه خدمتآنان با مدرک تحصیلی قبلی در ازای ارائه مدرکتحصیلیکارشناسی و پایینتر و تمام سابقه خدمت ‫آنان با مدرک تحصیلی قبلی در ازای ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر برای تبدیل وضعیت به رسمی ‫آزمایشی قابل محاسبه است. ‫

ماده 11 – اعضایی که از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت می یابند، الزاماً یک دوره آزمایشی سه ساله را همراه با گذراندن دوره ‫آموزش شغلی و توجیهی، عالوه بر دوره پیمانی طیخواهند کرد. موسسه در طول دوره رسمی آزمایشی، رفتار و عملکرد ‫عضو را از نظر لیاقت (علمی، اخالقی، خالقیت و مسئولیت پذیری)، کاردانی، روحیه خدمت و نظم و انضباط اداری مورد ‫ارزیابی قرار داده و درصورت احراز شرایط الزم و طی مراحل گزینش به رسمی قطعی تبدیل وضع مینماید. ‫ماده 21 – در صورتی که عضو در پایان دوره آزمایشی به تشخیص هیأت اجرایی شرایط ادامه خدمت و یا تبدیل وضعیت به ‫استخدام رسمی قطعی را کسب ننماید، به یکی از روشهای ذیل با وی رفتار خواهد شد.

‫الف – اعطای مهلت دو ساله دیگر برای احراز شرایط ‫11

‫ب – تبدیل وضعیت به استخدام پیمانی ‫ج – بازخریدی خدمت یا بازنشستگی حسب مورد و در صورت احراز شرایط لازم