درباره نشریه

در سال های اخير رشته فيزيولوژی ورزش گسترش نسبتاً مناسبی داشته است. تعداد دانشجويان کارشناسی ارشد و دکتری افزايش يافته و کميت و کيفيت پژوهش ها بهبود يافته است. به طور طبيعی چاپ و انتشار پژوهش ها در اين رشته به گسترش رشته و گسترش مرزهای دانش کمک شايانی می کند. همچنين انتشار پژوهش ها در اين رشته به مربيان و ورزشکاران کمک می کند تا عملکردشان را بهبود دهند. اين نشريه در خصوص موضوعات فيزيولوژی ورزش و علم تمرين مقالات پژوهشگران را پذيرا می باشد. هدف سردبير، هيات تحريريه و دست اندرکاران اين رشته ارتقاء نشريه از لحاظ کميت و کيفيت می باشد و اميد است طی سال های آينده اين نشريه به يک نشريه وزين و معتبر در سطح کشور، منطقه و بين المللی تبديل شود .

این مجله در ابتدا با عنوان ” فیزیولوژی ورزش” منتشر گردید و سپس بر اساس پیشنهاد کمیسیون نشریات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ” ورزش و علوم زیست حرکتی” تغییر نام یافت. مجوز انتشار مجله ی ورزش و علوم زیست حرکتی طی ابلاغیه شماره  ۲۲۵۱۳/۸۹ مورخ ۲۸/۹/۸۹ توسط هیأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد و طی ابلاغیه شماره ۴۵۸۱۷/۱۱/۳/۹۰ مورخ ۱۱/۳/۹۰ موفق به اخذ  درجه  علمی – پژوهشی از کمسیون بررسی نشریات علمی کشور گردید. این مجله هم اکنون در پایگاه اطلاعات علمی www.SID.ir نمایه می شود.

سردبیر و مدیر مسئول مجله از اعضاء هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه حکیم سبزواری می باشند. همچنین اعضاء هیات تحریریه مجله را تعدادی از اساتید برجسته و مبرز داخل و خارج کشور از دانشگاههای تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی، مازندران، گیلان و لوییزیانای امریکا تشکیل میدهد. این مجله تنها نشریه علمی پژوهشی کشور در رشته تربیت بدنی در شرق کشور می باشد که تا کنون چهار شماره از آن منتشر گردیده است. چشم انداز آینده این مجله انتشار به زبان انگلیسی و  قرار گرفتن در زمره نشریات با نمایه های معتبر بین المللی مانند ISI می باشد. صداقت،دقت،سرعت، امانتداری و کیفیت علمی منشور اجرایی این مجله می باشد.

سردبیر نشریه: آقای دکتر محمدرضا حامدی نیا، تلفن: 4004414-0571 Email: mrhamedinia@sttu.ac.ir

مدیر مسوول نشریه: دکتر سید علیرضا حسینی کاخک: 4407-0571 Email: hosseini18@yahoo.com

مدیر اجرایی نشریه: ندا بدری (دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی- دانشگاه حکیم سبزواری)

نحوه ارسال مقاله از طریق ایمیل زیر می باشد: hosseini18@yahoo.com یا آدرس سامانه نشریه.

هیات تحریریه:

دکتر سجاد احمدی زاد ، دانشيار دانشگاه شهيد بهشتی
  دکتر محمد‌رضا حامدی‌نيا ، استاد دانشگاه حکیم سبزواری
  دکتر سيد عليرضا حسينی کاخک ، دانشيار دانشگاه حکیم سبزواری
  دکتر حميد رجبی ، دانشيار دانشگاه تربيت معلم تهران
  دکتر فرهاد رحمانی‌نيا ، استاد دانشگاه گيلان
  دکتر علی‌اصغر رواسی ، استاد دانشگاه تهران
  دکتر رضا قراخانلو ، دانشيار دانشگاه تربيت مدرس
  دکتر عباس قنبری نياکی ، استاد دانشگاه مازندران
  دکتر رابرت کرمر، استاد دانشگاه لوييزيانا، آمريکا
  دکتر حميد محبی ، استاد دانشگاه گيلان