دانشگاه حکیم سبزواری بر اساس آیین‌نامه­ ی «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌ی تحصیلی کارشناسي ارشد» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به منظور حمایت از استعدادهاي برتر دانشگاهي، از بین دانشجویان ممتاز سال آخر دوره‌ی کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

الف) شرایط لازم:

1- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی بهمن 98 و مهرماه 99 که پس از شش نیمسال، سه چهارم کل واحدهای درسی را گذرانده و به لحاظ میانگین کل در محدوده‌ی بیست درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی در دانشگاه خود باشند، می‌توانند در این فرایند شرکت نمایند. دانشجویان ووردی بهمن 1399 در صورت فارغ التحصیلی تا پایان شهریور ماه می توانند در این فراخوان شرکت نمایند .

تبصره 1: دانشجویانی که به دلیل مرتبط با بیماری کرونا حذف واحد داشته‌اند، با کسر 4 واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی، مجاز به شرکت در فرایند پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان می‌باشند.

تبصره 2: چنانچه 20 درصد برتر دانشجویان حائز شرایط، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت دو سوم پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، در این صورت دانشجویان حکیم سبزواری که به لحاظ میانگین کل نمرات، جزء 10 درصد برتر بعدی دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود قرار گیرند، می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند.

2-  آخرین مهلت فراغت از تحصیل برای متقاضیان پذیرش بدون آزمون 1403/6/31 است.

تبصره1: پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای همان سال امکان‌پذیر است.

تبصره2: درخواست متقاضیان ورودی 1400 که در طول شش نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته می‌شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت ‌نیمسال دانشجویان هم‌رشته ورودی 1399 جزء 20% برتر باشند،  به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون قابل بررسی است. پذیرش این‌دسته از متقاضیان منوط به ارائه گواهی احراز رتبه در پایان نیمسال ششم (فارغ‌التحصیلی)خواهد بود.

تبصره3: برای دانشجویان انتقالی ، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر 8 نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده­اند.

تبصره4: برای دانشجویان مهمان ، مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاه مبدا انجام می‌شود.

تبصره 5: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود تغییر رشته داده‌اند، حداکثر یک نیمسال به مدت مجاز تحصیلی اضافه می‌شود.

تبصره 6: برای دانشجویان تحصیل هم‌زمان در دورشته دانشگاهی به استناد “آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان”، مدت تحصیل 10 نیم‌سال تحصیلی است و در رشته‌ای که واجد شرایط این فراخوان باشند می‌توانند ثبت نام نمایند.

تبصره 7: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده‌اند، به تناسب طول دوره کارورزی (3 تا 12 ماه) مدت مجاز، حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره 8: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته‌ها) شرکت کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر 9 نیمسال تحصیلی است و رتبه بندی نامبردگان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می‌شود.

تبصره 9: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره 10: برای دانشجویان موضوع تبصره‌های 5، 6،7 و 9 که در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل شش نیمسال دانشجویان هم‌رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده­اند مقایسه می‌شود.

ب) نکات مهم:

1- درخواست برگزیدگان رتبه‌های 1 تا 15 مرحله کشوری المپیاد علمی دانشجویی، با ارائه‌ی معرفی نامه از  سازمان سنجش آموزش کشور به صورت مازاد بر ظرفیت قابل بررسی می‌باشد.

2- اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی 1400-1399 و  بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این فراخوان استفاده کنند.

3- متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته- گرایش را به ترتیب اولویت انتخاب نمایند.

4- در صورت حذف رشته‌گرایشی یا کاهش ظرفیت پذیرش آن، ثبت نام و ارسال درخواست پذیرش، برای متقاضی حقی ایجاد ننموده و تقاضای وی برای تغییر اولویت انتخابی قابل بررسی است.

پذیرفته‌شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به محض ورود به دانشگاه مشمول مقررات آموزشی می‌شوند.

1-  طبق مقررات آموزشي كشور، حضور تمام وقت دانشجو در دانشگاه الزامي است.

2-  متقاضیان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها ، ادارات و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت‌نام موافقت کتبی و بدون قید وشرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و ارائه نمایند.

نحوه ی ثبت نام

داوطلبان می‌توانند از تاریخ 1402/09/27  لغایت  1402/12/29از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایند.

لطفاً آئین‌نامه‌ها و شرایط ثبت نام را به دقت مطالعه و پیش از ثبت نام از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل فرمائید.

نمونه گواهی رتبه– با سربرگ دانشگاه تهیه گردد.

جهت دریافت آیین نامه کلیک نمایید .

رشته های کارشناسی ارشد – استعداد درخشان

مدارک مورد نياز (موارد ستاره دار الزامی است):

*1- تصوير عکس پرسنلي

*2- تصوير کارت ملي

*3- آخرين ريز نمرات دوره‌ي کارشناسي

*4- گواهی رتبه و معدل از آموزش دانشگاه محل تحصيل

5– خلاصه‌ی سوابق آموزشی و پژوهشی (رزومه علمی در قالب فایل PDF)رزومه متني است كه شامل اطلاعاتي مانند اطلاعات شخصي، پيشينه تحصيلي، سوابق آموزشي و پژوهشي، تجربه‌هاي كاري، توانايي‌ها، مهارت‌ها و … میشود. ( اختیاری )

6- توصيه نامه از استاد(ان) دانشگاه (اختیاری )

7- گواهي برگزيدگي در المپياد علمي-دانشجويي کشوري (اختیاری )

8- گواهي برگزيدگي در جشنواره‌هاي معتبر بين المللي و داخلي يا گواهي جوايز معتبر( اختیاری )

9- گواهي دانشجوي نمونه کشوري( اختیاری )

10- مقالات منتشر شده در مجلات و يا نامه‌ي پذيرش مقالات(اختیاری )

11- مقالات ارائه شده در کنفرانس‌هاي معتبر بين المللي و داخلي به همراه گواهي شرکت در کنفرانس ( اختیاری )

12- گواهي خاتمه‌ي طرح‌هاي پژوهشي ( اختیاری )

13- گواهي ثبت اختراع به همراه تأييديه‌ي علمي يا گواهي ثبت شرکت دانش بنيان ( اختیاری )

14- تصوير جلد کتاب تألیف شده یا ترجمه شده و صفحه اطلاعات انتشار کتاب (اختیاری )

در صورت بروز هر گونه مشکل در انجام فرايند ثبت نام، با شماره 05144012879

 دفتر استعداد درخشان – سرکار خانم سیما حسین زاده – تماس حاصل نمایید .

قبل از تکمیل فرم ثبت نام نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایید .

اتمام مهلت ثبت نام