مصاحبه خبری با رئیس دانشکده الهیات
 

دکتر حسن صیانتی، رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی، طی گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی، به تبیین جایگاه و ارائه گزارشی از روند فعالیت ها و برنامه ها در دانشکده متبوع پرداخت که متن این مصاحبه به شرح ذیل به اطلاع می رسد:

.

خبرنگار روابط عمومی: جناب آقای دکتر صیانتی، لطفا برای شروع مصاحبه، شرح مختصری از تعداد گروه های آموزشی, رشته های تحصیلی, دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشکده الهیات ارائه فرمایید.

.

                                                                                            SONY DSC

دکترصیانتی: در دانشکده الهیات ۶ گروه  آموزشی فعالیت داشته و در ۱۳ کد رشته نیز جذب دانشجو داریم، که رشته علوم قرآن و حدیث و تاریخ تشیع زیر مجموعه رشته الهیات فعالیت می کند.

در رشته های حقوق , فقه و مبانی حقوق اسلامی, زبان و ادبیات عربی, فلسفه و حکمت اسلامی و علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جذب دانشجو داریم و در رشته تاریخ تشیع فقط در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دکتری زبان و ادبیات عربی هر ساله دانشجو جذب میکنیم که جلسه دفاعیه اولین دانشجو دوره دکتری دانشگاه و دانشکده در مهرماه ۹۲ برگزار شد.

.

خبرنگار روابط عمومی: تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی و نیز آزمایشگاه های دانشکده را در چه سطحی ارزیابی می کنید؟

.

دکتر صیانتی: آزمایشگاه های دانشکده به دلیل مشخص نبودن متصدی آن، از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست اما در جلسه مشترک با آقای دکتر حدادنیا، ریاست محترم دانشگاه که برای بررسی مسایل آموزشی, پژوهشی و اجرایی دانشکده تشکیل شده بود، این مشکل مطرح و در حال پیگیری است و همچنین مرکز دریافت از ماهواره که اکنون غیرفعال است امیدواریم با مساعدت ریاست محترم دانشگاه این مرکز هم فعال شود.

.

                                                                                          SONY DSC

.

خبرنگار روابط عمومی: تنگنا ها و مشکلات موجود در دانشکده الهیات کدام ها هستند و برای رفع آنها چه پیشنهاد و راهکاری دارید؟

.

 دکتر صیانتی:مشکلی که در دانشکده وجود دارد، نسبت زیاد دانشجو به استاد است که باعث می شود اساتید فرصت کافی برای رسیدگی به امور آموزشی, پژوهشی و اجرایی نداشته باشند که ما باید در این راستا ساختار هرم هیات علمی دانشکده را به حد مطلوبی برسانیم که در سال ۹۲ به منظور رفع این مشکل ۲ نفر عضو هیات علمی در رشته های تاریخ تشیع و فقه و مبانی حقوق اسلامی جذب نیرو داشته ایم.

.

خبرنگار روابط عمومی: برنامه های مختلف دانشکده به جهت توسعه کمی و کیفی نظیر ایجاد رشته های مقاطع تحصیلی و افزایش سطح کیفی آموزش چیست؟

.

دکتر صیانتی:در خصوص تاسیس رشته های جدید اولویت با رشته های پر متقاضی,میان رشته ای و کاربردی است که در سال ۹۲ دوره های کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و مترجمی زبان عربی را در پردیس دانشگاه راه اندازی کرده ایم و اکنون در پی تصویب و راه اندازی دوره های دکتری مترجمی زبان عربی و تاریخ تشیع هستیم و باعث افتخار است که برنامه و سر فصل درسی این دو رشته اولین بار از طرف دانشگاه ما به وزارت علوم ارائه شده است که مراحل اجرایی آن در شورا های تخصصی وزارت علوم در حال پیگیری است.

همچنین پیگیر برگزاری کارگاهی تحت عنوان “اخلاق حرفه ای” هستیم که اگر بتوانیم برگزار کنیم برای همه رشته ها عمومیت دارد.

.

خبرنگار روابط عمومی:دانشکده الهیات در چه سطحی می تواند در ارتباط متقابل دانشگاه و جامعه(صنعت یا بازار) تاثیر گذار باشد؟

.

دکترصیانتی:ارتباطی که دانشکده میتواند با جامعه و بازار برقرار کند، برگزاری کارگاه های آموزشی است به عنوان مثال گروه حقوق می تواند در زمینه مسایل حقوقی خدمات آموزشی و کارگاهی بدهد.

.

سخن پایانی: دکتر صیانتی از تمام دانشجویان تقاضا کرد که خود را همکار , شریک و صاحب دانشکده دانسته و اگر مشکلی دارند به طور منطقی با مسئولین در میان بگذارند و در زمینه های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی، فعالیت و تلاش مضاعف داشته باشند چون انگیزه در دانشجویان قوی تر و افق های دید، وسیع تر است و این امر می تواند به بهبود فضای علمی – آموزشی و پژوهشی دانشکده و دانشگاه کمک کند.

.