به مناسبت24 آبان سالروز درگذشت علامه طباطبایی، مفسر عالیقدر و حکیم فرزانه، انجمن علمی علوم قرآن و حدیث با همکاری انجمن علمی فلسفه و حکمت اسلامی، در محل تالار استاد شریعتی همایشی تحت عنوان:

«کیش مهر؛ معنای زندگی از دیدگاه علامه طباطبایی»

برگزار کرد. استقبال پرشور دانشجویان و حضور اساتید محترم بر عظمت همایش افزود. پخش دو کلیپ، یکی مربوط به قدمهای معرفت از دیدگاه علامه طباطبایی و دیگری نماهنگ کیش مهر با صدای استاد شهرام ناظری؛و ارائه دو سخنرانی و سرانجام تقدیر از اساتید محترم سخنران، از جمله برنامه های همایش بود.

     دکتر مصطفائی در سخنرانی خود با موضوع «حیات ایمانی در قرآن با تکیه بر تفسیر المیزان» به بحث از روح و انواع آن و مراتب حیات پرداختند و تشریح کردند که طبق آیات قرآن، مایه زندگی و نیز شاخصه انسانیت انسان، روح الهی اوست و انسان در پرتو ایمان می­تواند از روحی دیگر(روح ایمان) برخوردار گردد و احیاء مجدد شود. وی اشاره کرد که تعبیر «احیاء»، تعبیر قرآن است و علامه تصریح می کند که این احیاء مجدد، حقیقی است نه مجازی و تمثیلی چراکه با آثار عینی از قبیل افزایش شعور و بصیرت و نیز اراده و قدرت در فرد مؤمن همراه است.

دکتر علوی نیز با موضوع «تحلیل فلسفی بر کیش مهر» به تبیین مفهوم معنای زندگی پرداختند و چهار بّعد «هدفمندی»، «حاصل داشتن»، «عمق» و «ماندگاری» را برای آن برشمردند. ایشان محبت را ایده و اکسیری دانستند که همه چهار مؤلفه  را دارد و آن سبک زندگی را که علامه برای خود برگزیده بود تا به زندگیش معنا دهد عبارت از آیین مهرورزی دانستند چنانکه علامه خود می سرایند:

«همی گویم و گفته ام بارها     بود کیش من مهر دلدارها»

IMG_6039 IMG_6059 IMG_6074 IMG_6089