در پی سفر دکتر مهدوی آرا عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی به عراق و حضور در دانشگاه کوفه و ملاقات با رییس و مسولان این دانشگاه مقدمات سفر هیات عالی رتبه دانشگاه کوفه به دانشگاه حکیم سبزواری فراهم شد.
هیات عالی رتبه 5نفره شامل مسئولان و اساتید دانشگاه کوفه عراق روز شنبه 8 اردیبهشت ماه در دانشگاه حکیم سبزواری حضور پیدا کردند. و در جلسات مختلف با رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و رئیس دانشکده الهیات در خصوص راهکارهای برقراری همکاری های متقابل با مسئولین دانشگاه حکیم سبزواری بحث و تبادل نظر نمودند.
گفتنی است که این هیئت شامل استادان گروه زبان و ادبیات عربی کوفه بود که در روز یکشنبه 9 اردیبهشت ساعت 10- 12 توسط گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه حکیم سبزواری جلسه سخنرانی این استادان با دانشجویان تدارک دیده شد که در این جلسه دکتر عباس علی فحام در زمینه سبک و أهمیت نهج البلاغه ایراد سخن نمودند و پس از ایشان خانم دکتر ایمان مطر به موضوع نقد ادبی معاصر و نظریه های جدید آن پرداختند.
لازم به ذکر است که استادان دانشگاه کوفه به پذیرش دانشجو برای تحصیل در دانشگاه کوفه موافقت نمودند و اینکه به جذب استاد برای یادگیری زبان فارسی اقدام می کنند.
تهیه و تنظیم: شه بخش، دانشجوی مقطع دکتری رشته زبان و ادبیات عربی، دانشکده  الهیات، دانشگاه حکیم سبزواری