001
ششمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزواری در روز یکشنبه 8 آبان ماه از ساعت 19 تا 22 و در تالار استاد شریعتی این دانشگاه برگزار گردید.
در این مراسم که با همت بسیج دانشجویی دانشگاه برپا شد مسئولین، اساتید و کارکنان دانشگاه و همچنین مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سبزوار نیز حضور داشتند.
در ساعات اولیه شب به مناسبت برگزاری این یادواره، مراسم «سنج و دمام زنی» توسط جمعی از دانشجویان بسیجی اجرا گردید و توجه بسیاری از دانشجویان را به محل برگزاری یادواره جلب کرد.
این مراسم که با حضور چشمگیر دانشجویان همراه بود با تلاوت قرآن توسط قاری ممتاز کشوری، عماد علیزاده آغاز گردید. سپس مجری برنامه ضمن خوش آمد گویی به مهمانان مراسم، آنان را به تماشای کلیپی با موضوع «شهدای گمنام» دعوت کرد.
در حالی که ظرفیت سالن آمفی تئاتر به طور کامل پر شده بود و برخی از دانشجویان برنامه را ایستاده تماشا می کردند، گروه تواشیح فوادالقرآن به روی سن آمده و دو سرود زیبا با موضوع شهدای دفاع مقدس را به بینندگان تقدیم کردند.
سپس مجری برنامه از «استاد درقدمی» دعوت کرد تا با استفاده از نی، بخش دیگری از هنر نیز در خدمت زنده نگه داشتن یاد شهدا قرار گیرد. برنامه نی نوازی و شعرخوانی نیز جمعیت کثیری از حاضران در سالن را تحت تاثیر قرار داد. در ادامه برنامه، دو کلیپ زیبا با موضوع «پاسداشت خون شهدای مدافع حرم» پخش گردید که دانشجویان بسیجی در تیم رسانه ای شهید آوینی نقش ویژه ای در تهیه آن ایفا کرده بودند.
آخرین برنامه روایت گری راوی دفاع مقدس، «جناب آقای میر شجاع» بود که ایشان بعد از خاطره گویی، سختی ها ومصیبت های دوران هشت سال دفاع مقدس را برای مهمانان برنامه به تصویر کشیدند. نکته قابل توجه در این مراسم همراهی تمامی دانشجویان تا دقایق پایانی برنامه بود.
در انتها نیز سرهنگ شم آبادی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سبزوار و حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به روی سن آمده و با اهدای لوح یاد بود از همسر «شهید رضا دامرودی»، اولین شهید مدافع حرم شهرستان سبزوار تقدیر به عمل آوردند.
009   n00010857-r-b-000